رویدادها و گزارش های ویژه

حمایت از صنایع،تسهیلات به اصناف و نوسازی معادن سه برنامه ویژه وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال ۹۶

حمایت از صنایع،تسهیلات به اصناف و نوسازی معادن سه برنامه ویژه وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال ۹۶
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال علاوه بر طرح رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی و معدنی، حمایت از اصناف تولیدی و خدماتی و نوسازی صنایع کشور نیز در دستور کار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار دارد.
  بزرگنمايي:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال علاوه بر طرح رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی و معدنی، حمایت از اصناف تولیدی و خدماتی و نوسازی صنایع کشور نیز در دستور کار وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار دارد.
به گزارش معدن نیوز مهندس محمد رضا نعمت زاده امروز همزمان با روز ملی صنعت و معدن و در آستانه برگزاری بیست و یکمین جشن ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: با تجدید طرح رونق تولید در سال جاری حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی تداوم می یابد و امسال هم با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و تایید ستاد اقتصاد مقاومتی ثبت نام از واحدهای صنعتی متقاضی برای دریافت تسهیلات آغاز شده است.
به گفته وی تاکنون 1900 واحد صنعتی برای استفاده از تسهیلات رونق تولید سال 96 ثبت تام کرده اند که این روند هر روز رو به افزایش است.
مهندس نعمت زاده تصریح کرد: علاوه بر حمایت از صنایع کوچک،متوسط و بزرگ در سال جاری با تایید ستاد اقتصاد مقاومتی،  اصناف تولیدی و خدماتی نیز برای نوسازی و بازسازی از تسهیلات رونق تولید استفاده می کنند، همچنین نوسازی صنایع با هدف توسعه صادرات، افزایش تولید، افزایش بهره وری و روزآوری صنعت کشور امسال در کنار طرح رونق تولید اجرا می شود.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 25 هزار واحد صنعتی،معدنی و کشاورزی از وام های رونق تولید استفاده کردند اظهار کرد: این کمک مالی توانسته است موجب تثبیت و افزایش اشتغال،تولید و صادرات شود.از سوی دیگر در دوران فعالیت دولت یازدهم بیش از 20 هزار طرح صنعتی و معدنی جدید با سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد تومان ایجاد شده که بیش از 300 هزار نفر اشتغال به همراه داشته است
وی افزایش تولید کالاهای مختلف را دستاورد خوب دولت یازدهم عنوان کرد و افزود:در بخش ساختمان با وجود برخی کاهش های تولید در صنعت ساختمان اما تولید محصولات ساختمانی افزایش یافته که نشان می دهد تولید کنندگان با یافتن بازارهای صادراتی جدید نسبت به افزایش تولید خود اقدام کرده اند.
در بخش خودرو نیز در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 14 درصدی تولید هستیم.
این مقام ارشد صنعت ،معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه در دولت قبل رشد سرمایه گذاری در این بخش منفی 40 درصد بود یاداور شد:خوشبختانه این رقم در حال حاضر و پس از 4 سال تلاش دولت یازدهم به 8 درصد رسیده است.
وی درباره برگزاری مراسم ویژه روز صنعت و معدن نیز گفت:با توجه به حضور رییس جمهور در این مراسم و فشردگی های برنامه های دکتر روحانی مراسم روز صنعت و معدن امسال روز 17 تیرماه برگزار می شود و از فعالان صنعتی و معدنی برتر کشور تجلیل خواهد شد.
محمد رضا فیاض ،معاون منابع انسانی وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن نیز در این نشست خبری گفت:  مراسم روز صنعت و معدن در شرایطی برگزار می شود که بیست و یک سال پیش در زمان ریاست جمهوری آیت ا... هاشمی رفسنجانی و وزارت مهندس نعمت زاده در تقویم ملی کشور جای گرفت.
وی افزود:امسال در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور منتخبان صنعتی و معدنی برگزار می شود علاوه بر ارائه کارنامه بخش صنعت،معدن و تجارت دولت یازدهم و تجلیل از صنایع برتر؛ در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و راهکارهای افزایش گرایش مردم به استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی بحث و تبادل نظر خواهد شد.
فیاض از 9 تشکل صنعتی و معدنی کشور که در برگزاری این مراسم همکاری مستمر داشته اند قدردانی کرد.
در پایان این نشست خبری وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیران تشکل های صنعتی و معدنی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد