طلا و نقره

طلا همچنان تحت فشار دلار است

طلا همچنان تحت فشار دلار است
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت های طلا اندکی در بازارهای جهانی افزایش یافت، اما این فلز گرانبها همچنان تحت فشار دلار قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امید بازار برای برگزاری نشست آمریکا - کره شمالی، شاخص دلار را نزدیک رکورد 6.5 ماه گذشته نگه داشته است.

افزایش شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، موجب کاهش بهای فلز زرد می شود.

معمولاً شاخص دلار و قیمت کالاهایی مانند طلا که به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند، زیرا با افزایش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است، کمتر می شود و مقدار کمتری از این کالاها می خرند و در نتیجه قیمت این کالاها کاهش می یابد.

 قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت 57 دقیقه بامداد امروز در بازار لندن، تنها با 0.2 درصد افزایش نسبت به دیروز (دوشنبه) به یک هزار و 300 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید.

 بهای آتی طلا در بازار کامکس آمریکا با 0.3 درصد کاهش به یک هزار و 300 دلار در هر اونس رسید.

 شاخص دلار پس از آنکه دیروز رکورد 94.496 را ثبت کرد، امروز در ساعت یاد شده در سطح 94.376 ایستاد و فاصله چندانی با رکورد مذکور پیدا نکرد.

 کاخ سفید اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیروز با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و تایید کردند که آنها قبل از نشست آمریکا - کره شمالی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد