بورس

کم نوسانی قیمت سهام در معاملات امروز بورس/ رشد ۹۸ واحدی شاخص کل بورس

کم نوسانی قیمت سهام در معاملات امروز بورس/ رشد ۹۸ واحدی شاخص کل بورس
پایگاه خبری معدن نیوز- در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۹۸ واحد رشد کرد و تعداد زیادی از نمادهای خودرویی امروز با روند کاهشی در قیمت پایانی همراه شدند. اما فلزات اساسی کمتر از یک درصد رشد کردند؛ نوسان قیمت‌ها امروز عمدتا کمتر از دو درصد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 98 واحد رشد کرد و به رقم 96 هزار و 332 رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با 70 واحد رشد تا رقم 17 هزار و 337 بالا رفت.

شاخص آزاد شناور رشد 125 واحدی را تجربه کرد و به عدد 103 هزار و 602 رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب 29 و 420 واحد رشد کردند. سه نماد بانک ملت، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با 28، 21 و 20 واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران و سایپا به ترتیب 11، 10 و 9 واحد در روند کاهشی شاخص تاثیرگذار بودند.

امروز بر خلاف روز گذشته بیشتر نمادهای گروه خودرو با کاهش قیمت همراه شدند. این در حالی بود که روز گذشته اکثریت نمادهای گروه خودرویی با کمتر از 2 درصد رشد مواجه بودند. در این گروه نزدیک به 90 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 10 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز حجم معاملات به نزدیک 93 میلیون سهم رسید که ارزش آن بیش از 27 میلیارد تومان بود. روند تغییر قیمت‌های این گروه عمدتا کمتر از یک درصد بود.

نوسان قیمت در گروه فرآورده‌های نفتی امروز عموما کمتر از یک درصد بود. همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز روند تغییر قیمت‌ها تقریبا مشابه گروه نفت بود. تعداد معاملات گروه فرآورده‌های نفتی به 2316 نوبت رسید و حجم معاملات عدد 22 میلیون سهم را رد کرد. همچنین ارزش معاملات گروه شیمیایی بیش از 19 میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 226 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 801 میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز 7.1 واحد رشد کرد و به رقم 1075 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 217 میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات تا عدد 466 میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس می‌توان به هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی زاگرس اشاره کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد