فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

چین بازار فولاد جهانی را قبضه کرده است

چین بازار فولاد جهانی را قبضه کرده است
پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد چین در سه ماهه اول ۲۰۲۴ با ۳۰.۷ درصد افزایش به ۲۵.۸ میلیون تن در مقابل ۱۹.۷۰ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید. علاوه بر این، حجم صادرات در سه ماهه اول ۹ درصد در برابر ۲۳.۶۸ میلیون تن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -به گفته اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد چین در سه ماهه اول 2024 با 30.7 درصد افزایش به 25.8 میلیون تن در مقابل 19.70 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید. علاوه بر این، حجم صادرات در سه ماهه اول 9 درصد در برابر 23.68 میلیون تن در سه ماهه پایانی 2023 افزایش یافت.

حجم صادرات در مارس 2024 به 9.88 میلیون تن رسید که در مقایسه با 7.89 میلیون تن در مارس 2023، 25 درصد افزایش داشت.

تقاضای داخلی ضعیف برای فولاد در چین باعث تغییر استراتژی توسط کارخانه های فولاد شد که به طور فزاینده‌ای بازار جهانی را هدف قرار دادند. در حالی که شرایط آب و هوایی در چین برای ساخت و ساز مناسب‌تر می‌شود، کمبود بودجه پروژه و تاخیر در پروژه های ساختمانی بزرگ، تقاضای کلی برای فولاد را محدود کرده است. 

این نشان دهنده تاخیر بالقوه در مصرف فولاد با وجود رسیدن فصل ساخت و ساز است.

علاوه بر این، سیاست‌های جدید املاک و مستغلات برای تثبیت بازار در حال اجرا هستند، این اقدامات هنوز به افزایش قابل توجهی در فعالیت سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات تبدیل نشده است. برای تأثیر کامل این سیاست‌ها احتمالاً به مدت طولانی‌تری نیاز است.

تعطیلات سال نو قمری باعث کاهش تقاضا در بازار داخلی چین شد. طبق داده‌های انجمن خودروسازان چین (CAAM) فروش خودرو در چین در ماه فوریه تقریباً 20 درصد کاهش یافت و به 1.584 میلیون دستگاه رسید. 

علاوه بر این، فروش به ترتیب در مقایسه با 2.439 میلیون دستگاه در ژانویه 2024، 35 درصد در کاهش یافت. اما، به طور کلی، تولید و فروش خودرو در ژانویه 2024، نسبت به سال قبل 8 درصد و 11 درصد افزایش یافت.

در مارس 2024، چین ورق نورد گرم (HRC) خود را برای صادرات به خاورمیانه (ME) با قیمت رقابتی 575 دلار در تن CFR امارات متحده عربی و ویتنام به 562 دلار در تن CFR هوشی مین سیتی ارائه کرد. 

پیشنهادهای رقابتی صادراتی چین به کارخانه های چینی کمک کرد تا بازار جهانی را تصاحب کنند و همچنین حجم صادرات چین را در سطح بالاتری نگه داشته است.

چشم انداز

حجم صادرات فولاد چین در ماه مارس به نزدیک به 10 میلیون تن رسید که بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته است و انتظار می‌رود که در سمت بالاتری باقی بماند. صادرات فولاد چین مثبت به نظر می رسد، اما پایداری طولانی مدت به عوامل مختلف اقتصادی جهانی و سطوح تولید فولاد در سایر کشورها بستگی دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد