صنایع معدنی

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

چشم انداز تیره و تار سیلیکو منگنز در چین

چشم انداز تیره و تار سیلیکو منگنز در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت سیلیکو منگنز چین با کاهش به حدود ۸۴۰ دلار در هر تن نسبت به قیمت ۹۰۰ دلاری که هفته گذشته ارزیابی شد کاهش یافت. علیرغم قیمت‌های نقدی بدون تغییر، جو معاملات در حد متوسط باقی می‌ماند که با کندی مذاکرات و بهبود تقاضای راکد مشخص می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت سیلیکو منگنز چین با کاهش به حدود 840 دلار در هر تن نسبت به قیمت 900 دلاری که هفته گذشته ارزیابی شد کاهش یافت. علیرغم قیمت‌های نقدی بدون تغییر، جو معاملات در حد متوسط باقی می‌ماند که با کندی مذاکرات و بهبود تقاضای راکد مشخص می‌شود. 

عوامل کاهش قیمت

خرید محتاطانه پایین‌دست و محدودیت‌های عرضه

بازار خرده‌فروشی حداقل نوسانات قیمت را نشان داد، اما درخواست‌های خرید کمتر از قیمت‌های بازار بود که نشان‌دهنده عدم اشتیاق برای خرید است. در همین حال، محدودیت ها در Ningxia باعث تعلیق تولید شده و به کسادی کلی بازار کمک می کند. فعالیت های مناقصه از کارخانه های فولاد در منطقه شمالی نامشخص است و این تمایل برای افزایش قیمت را بیشتر کاهش می دهد.

تقاضای ضعیف و قیمت‌های مواد خام رو به افزایش

بازار سیلیکو منگنز چین با تقاضای ضعیف، شرایط نامساعد محیطی و فشارهای بالقوه هزینه‌های مواد خام دست و پنجه نرم می‌کند. بازار سنگ منگنز با فشار قیمت گذاری نزولی و کاهش حمایت هزینه از آلیاژهای سیلیکو منگنز مواجه است.

هم خریداران و هم فروشندگان به دلیل عدم قطعیت های غالب رویکرد انتظار و تماشا را اتخاذ کرده‌اند. قیمت ضعیف سنگ معدن منگنز و کک، همراه با انتظارات کاهش قیمت پایین دستی در کوتاه مدت، چشم انداز مبهمی برای بازار ایجاد کرده است. فعالیت های تدارکاتی همچنان بر اساس نیازهای فوری هدایت می شود.

قیمت ZCE ثابت می ماند

معاملات آتی سیلیکو منگنز برای تحویل هفته گذشته در بورس کالای ژنگژو چین (ZCE) نیز در 8 آوریل 2024 با 6160 یوان بر تن (844 دلار در تن) ثابت بود که می تواند دلیلی برای ثبات قیمت بازار داخلی نیز باشد.

عملکرد ضعیف بازار آتی و احساسات محتاطانه صنعت در میانگین حجم معاملات آلیاژ منعکس شده است. با این حال، برنامه‌های استخدام فولاد آتی بارقه‌ای از امید را برای افزایش تقاضا ارائه می‌دهد و تامین‌کنندگان را محتاطانه خوش‌بین می‌کند.

چشم انداز

بازار سیلیکو منگنز چین به دلیل تقاضای ضعیف، محدودیت‌های زیست‌محیطی و افزایش بالقوه هزینه مواد خام، با رویکرد انتظار و تماشا مواجه است. در حالی که تامین کنندگان امیدوار به بهبود هستند، رکود کوتاه مدت محتمل است. نظارت بر تغییرات تقاضای عرضه، عملکرد بازار فولاد و معاملات با قیمت پایین برای حرکت در کوتاه مدت مهم خواهد بود. چشم انداز آینده به پویایی عرضه فولاد و سنگ معدن منگنز در پایین دست بستگی دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد