سنگ آهن و ذغال سنگ

رکوردشکنی ده ساله تولید و ارسال در زغال‌سنگ البرز مرکزی

رکوردشکنی ده ساله تولید و ارسال در زغال‌سنگ البرز مرکزی
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی از شکستن رکورد تولید و ارسال زغال‌سنگ این شرکت طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد رکورد تولید این شرکت در ده سال اخیر بی سابقه بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی از شکستن رکورد تولید و ارسال زغال‌سنگ این شرکت طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد رکورد تولید این شرکت در ده سال اخیر بی سابقه بوده است.

نوید نیکو مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی درباره آخرین دستاوردهای این شرکت گفت: طی سال گذشته  ۱۲۶ هزار تن  کنسانتره زغال‌سنگ تولید کردیم که این تولید در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بود.

وی افزود: رکورد تولید شرکت پیش از این به سال ۱۴۰۱ با حداکثر ۱۱۴ هزار تن تولید تعلق داشت و در سال گذشته که مزین به شعار افزایش تولید نیز بود، رکورد جدیدی در زمینه تولید به ثبت رساندیم.

نیکو همچنین از افزایش استخراج و تولید زغالسنگ از معدن گلیران خبر داد و تاکید کرد: در حالی که این معدن پس از یک دوره توقف فعال شد، تولید آن در سال گذشته به ۵۲ هزار تن رسید.

وی ادامه داد: راه مواصلاتی معدن گلیران به طول ۳۰ کیلومتر با بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی در حال زیرسازی و آسفالت است و معدن زغال‌سنگ کردآباد بزرگ که پروانه فعالیت آن به نام شرکت زغال سنگ البرز مرکزی است مراحل پایانی اخذ مجوزات قانونی منابع طبیعی، محیط زیست و آب منطقه‌ای را به منظور بهره برداری طی می‌کند.

وی اضافه کرد: با دریافت این مجوزها، شروع فعالیت در معدن مذکور و انجام اکتشافات تکمیلی در آن و اصلاح طرح بهره برداری قدیمی، عملیات تجهیز، آماده سازی و استخراج آن بر اساس داده‌ها و طرح بهره‌برداری جدید آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی در خصوص رفع مشکل باطله‌های زغالسنگ توضیح داد: مساله باطله‌های زغال‌سنگ از مشکلات اولویت‌دار شرکت زغال سنگ البرز مرکزی است که بخشی از آن بازیافت و در حال بازفرآوری است و همین موضوع موجب کاهش باطله‌های زغال‌سنگ شده و علاوه بر تلاش در راستای حفاظت از محیط زیست و خروج از آلایندگی، ارزش افزوده نیز ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: مرحله مطالعاتی تولید پودر آلومینا از باطله‌های زغال‌سنگ با دانشگاه شریف به اتمام رسیده و ضمن نظر مساعد مدیران محیط زیست و تصویب آن در کمیته پسماند، فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام و در سامانه جامع دولت نیز بارگذاری شده است.

نیکو در پایان خاطرنشان کرد: با پیشرفتی که در تولید، ارسال و اجرای طرح‌ها در ۲ سال گذشته داشتیم، امسال نیز با لطف خداوند و همت و تلاش مدیران و پرسنل شرکت، شاهد اتفاقات خجسته و ثبت رکوردهای جدیدی خواهیم بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد