صنایع معدنی

معدن نیوز گزارش می‌دهد؛

صادرات فولادی ژاپن

صادرات فولادی ژاپن
پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات فولاد ژاپن در فوریه ۲۰۲۴ شاهد کاهش قابل توجهی بود و به ۲.۴۹۲ میلیون تن رسید که برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۳ به زیر ۲.۵ میلیون تن رسید. این کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - صادرات فولاد ژاپن در فوریه 2024 شاهد کاهش قابل توجهی بود و به 2.492 میلیون تن رسید که برای اولین بار از ژانویه 2023 به زیر 2.5 میلیون تن رسید. این کاهش 4.2 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است.

عوامل متعددی در ایجاد این رکود موثر بوده است. اولاً، تعطیلی تعمیر و نگهداری در کارخانه‌های فولاد ژاپن ظرفیت تولید را محدود کرد. ثانیاً، احساس اشباع بازار در آسیا ظاهر شد که منجر به رویکردی محتاطانه در طول مذاکرات تجاری شد.
این وضعیت با دوره کم تقاضای آینده در جهان اسلام به دلیل ماه رمضان و فصل بارندگی تشدید می شود. این عوامل همراه با تقاضای داخلی ضعیف مداوم در چین، منجر به قیمت گذاری تهاجمی توسط فولادسازان چینی شده است.
قیمت ها از حدود 140 دلار در هر تن CFR چین در ابتدای سال به سطح 100 دلار در هر تن در مارس 2024 کاهش یافته است و مشتریان خارج از کشور را بر آن داشته تا رویکرد انتظار و تماشا را اتخاذ کنند.
تقسیم منطقه ای صادرات روند نگران کننده ای را نشان داد. آسه آن، یک مقصد کلیدی، شاهد کاهش 8.8 درصدی به 778000 تن بود که چهارمین ماه متوالی کاهش و اولین بار کاهش به زیر 800000 تن از ژانویه 2022 بود.
صادرات به کره جنوبی و چین نیز شاهد کاهش قابل توجه 15.2 بود.
در خارج از آسیا، نتایج متفاوتی وجود داشت. در حالی که صادرات به اتحادیه اروپا و ایالات متحده به ترتیب 13.7 درصد و 11.4 درصد کاهش یافت، صادرات به خاورمیانه رشد مثبت 29.8 درصدی را تجربه کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد