سایر

مقام معظم رهبری با اعلام شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در پیام نوروزی 1403:

موانع حضور مردم برای تحقق جهش تولید برطرف شود

موانع حضور مردم برای تحقق جهش تولید برطرف شود
پایگاه خبری معدن نیوز -مقام معظم رهبری اعلام کردند: برای تحقق جهش تولید، باید موانع حضور مردم در اقتصاد برطرف شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - مقام معظم رهبری اعلام کردند: برای تحقق جهش تولید، باید موانع حضور مردم در اقتصاد برطرف شود.


حضرت آیت الله خامنه ای، در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، اظهار کردند: تبریک عرض می کنم به همه ملّت عزیز ایران عید نوروز و سال جدید را که امسال با ماه مبارک رمضان و بهار دلها و بهار معنویّت همراه شده است. به طور خاص تبریک عرض می کنم به خانواده‌های ایثارگران و به همه‌ی ملّت های دیگری که نوروز را گرامی می دارند.
ایشان افزودند: یاد می کنم از شهیدان عزیز و از امام شهیدان که این راه را به روی ملّت ایران گشود. آرزو می کنم بهره‌مندی ملّت ایران را از هر دو بهار، هم بهار طبیعت و هم بهار معنوی.
ضرورت تداوم پیشرفت های ۱۴۰۲
 مقام معظم رهبری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورّم و رشد تولید)، فرمودند: در هر دو بخش شعار، کارهایی انجام گرفت، پیشرفت هایی هم اتّفاق افتاد- البتّه نه به قدر مطلوب ـ آنچه که انجام گرفته خوب بود ولی باید ادامه پیدا کند.
ایشان ادامه دادند: این شعار، شعاری نیست که در یک سال توقّع داشته باشیم که به نحو مطلوب انجام بگیرد، این شعار همچنان ادامه خواهد داشت.
همه باید خود را متعهد به شعار ۱۴۰۳ بدانیم
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه در سالی که پیش روی ما است و وارد آن شدیم، کارهای زیادی هست که بایستی انجام بگیرد، گفتند: باید خودمان را به آن متعهّد بدانیم، هم مسئولین کشور، دولتی‌ها، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه و دیگران و هم آحاد مردم، همه باید خودمان را به آن کارها متعهّد بدانیم در زمینه‌های مختلف.
ایشان افزودند: در این سال هم مسئله‌ی عمده‌ی کشور عبارت است از اقتصاد. نقطه‌ی ضعف اساسی کشور عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد، باید در این زمینه‌ها فعّال عمل کنیم.
تولید؛ کلید حل مشکلات کشور
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه با مطالعه نظرات کارشناسان این مسئله به این نتیجه می رسم که کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور مسئله‌ تولید است، بیان داشتند: تولید داخلی، تولید ملّی، برای همین هم هست که در این چند سال گذشته بر روی تولید ما تکیه کردیم. اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله‌ تورّم، مسئله‌ اشتغال و مسئله‌ ارزش پول ملّی، این مسائل اساسی اقتصاد به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت. ایشان ادامه دادند: مسئله‌ تولید مسئله‌ مهمّی است و به همین جهت امسال هم روی مسئله‌ تولید تکیه می کنم و توقّع دارم، انتظار دارم که ان‌شاءالله یک جهشی در کار تولید اتّفاق بیفتد.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه بِجد اعتقاد دارم که جهش تولید بدون مشارکت مردم و بدون حضور مردم اتّفاق نخواهد افتاد، گفتند: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم.
ایشان خاطرنشان کردند: در بخش مردمی، ظرفیّت های بزرگی وجود دارد که این ظرفیّت ها بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود. لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم: «جهش تولید با مشارکت مردم» این شعار امسال است.
مقام معظم رهبری با اظهار امیدواری اینکه ان‌شاءالله شعار امسال به بهترین وجهی تحقّق پیدا کند، تصریح کردند: برنامه‌ریزان کشور برنامه‌ریزی کنند، صاحب‌نظران همکاری فکری کنند و فعّالان اقتصادی به نحو عملی در این کار ان‌شاءالله مشارکت کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد