سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می‌دهد؛

اندونزی آماده تولید ۱ میلیارد تن زغال سنگ

اندونزی آماده تولید ۱ میلیارد تن زغال سنگ
پایگاه خبری معدن نیوز -وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی (ESDM) سهمیه کل تولید زغال سنگ به میزان ۹۲۲.۱۴ میلیون تن را برای سال جاری اعلام کرده است. این رقم مطابق با تصویب برنامه کاری و بودجه (RKAB) بین ۲۰۲۴-۲۰۲۶ برای ۵۸۷ شرکت است که توسط Bambang Suswanto، مدیرکل موقت معدن و زغال سنگ در ESDM اعلام شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی (ESDM) سهمیه کل تولید زغال سنگ به میزان 922.14 میلیون تن را برای سال جاری اعلام کرده است. این رقم مطابق با تصویب برنامه کاری و بودجه (RKAB) بین 2024-2026 برای 587 شرکت است که توسط Bambang Suswanto، مدیرکل موقت معدن و زغال سنگ در ESDM اعلام شده است.

از 883 شرکت زغال سنگ که درخواست RKAB خود را ارسال کردند، 121 شرکت با رد درخواست مواجه شدند. با این حال، ارزیابی مجدد برای 100 مورد از این درخواست‌های رد شده در حال انجام است که به طور بالقوه بر سهمیه‌های امسال تأثیر می‌گذارد که می‌تواند از رقم تایید شده اولیه فراتر رود.
سهمیه های تولید مصوب 2024 به طور قابل توجهی از هدف تولید سالانه 710 میلیون تنی اعلام شده قبلی توسط ESDM فراتر رفت و با توجه به موقعیت پیشرو اندونزی به عنوان صادرکننده زغال سنگ حرارتی، نگرانی ها را در مورد کاهش عرضه در بازار جهانی افزایش داد.
فعالان بازار افزایش شدید تولید کشور در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل آمادگی زیرساخت‌های استخراج‌کنندگان بزرگ برای تولید بیشتر است. حتی اگر این سهمیه ها به طور کامل مورد استفاده قرار نگیرند، انتظارات در حدود تولید سالانه به حدود 830-850 میلیون تن می رسد.
با این حال، محدودیت هایی مانند کمبود در معدن، لجستیک، و ظرفیت بارگیری بندر می تواند به عنوان یک سقف بر صادرات زغال سنگ عمل کند و در نتیجه تولید کلی را محدود کند. علاوه بر این، عدم اطمینان در مورد ظرفیت خریداران سنتی مانند چین و هند برای جذب این افزایش به ویژه با توجه به تلاش آنها برای تقویت عرضه داخلی وجود دارد.
با این وجود، علیرغم رشد محدود در صادرات، توسعه سریع اقتصادی اندونزی و ساخت و ساز مداوم پایتخت جدید پیش بینی می شود مصرف انرژی در داخل کشور را افزایش دهد و معدنچیان را وادار به افزایش عرضه زغال سنگ کند.
به طور خلاصه، در حالی که سهمیه تولید زغال سنگ اندونزی برای سال 2024 پتانسیل افزایش تولید را نشان می‌دهد، چالش‌ها و عدم قطعیت‌هایی مانند محدودیت‌های زیرساختی و تغییر پویایی تقاضای جهانی ملاحظات قابل‌توجهی را برای وسعت این گسترش ایجاد می‌کنند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد