فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز محصولات فولادی هند

چشم‌انداز محصولات فولادی هند
پایگاه خبری معدن نیوز - اگرچه سطح تجارت داخلی قیمت‌های HRC و CRC در بیشتر بازارها در محدوده معینی باقی ماند، قیمت‌ها در برخی از مناطق در بخش‌های غربی و جنوبی کشور به میزان ۱۱۱۵ دلار در تن کاهش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - اگرچه سطح تجارت داخلی قیمت‌های HRC و CRC در بیشتر بازارها در محدوده معینی باقی ماند، قیمت‌ها در برخی از مناطق در بخش‌های غربی و جنوبی کشور به میزان 1115 دلار در تن کاهش یافت. 

فعالیت معاملاتی محدود همچنان بازار را آزار می دهد و فشار فروش در آستانه پایان سال مالی در حال انباشته شدن است. ارزیابی معیار BigMint برای HRC (IS2062، Gr E250، 2.5 و 8 میلی‌متر) در 12 مارس 636 دلار در تن exy Mumbai ثابت ماند. قیمت ها علیرغم فضای ضعیف عمدتاً به دلیل حجم خوب صادرات ثابت ماند.


پیشنهادات صادراتی، کاهش قیمت‌های جهانی

صادرات HRC در فوریه حدود 40 درصد افزایش یافت، در حالی که واردات فولاد تخت 30 درصد در ماه فوریه کاهش یافت. با این حال، قیمت‌های داخلی همچنان افزایش پیدا نمی‌کنند زیرا قیمت‌های جهانی در حال کاهش است. 

شاخص صادرات HRC هند (SAE 1006) (برای خاورمیانه و ویتنام) 3 دلار در هر تن کاهش یافته است در حالی که پیشنهادات برای اتحادیه اروپا 5 دلار در هر تن کاهش یافته است. پیشنهادات HRC چین برای خاورمیانه و ویتنام کاهش یافته است و کارخانه های کلیدی کاهش قیمت را برای آوریل اعلام کرده‌اند. بنابراین، قیمت‌های داخلی از حمایت کافی برخوردار نیستند.
 
یک کارخانه دولتی ردیف 1 افزایش موقت 6 دلار در تن در قیمت فهرست میلگرد را اعلام می کند و این می تواند دیگران را تشویق کند که از این روند پیروی کنند. 

افزایش جزئی قیمت با این واقعیت تشویق شد که موجودی انبارها در کارخانه های ردیف 1 به لطف کاهش تولید به پایین ترین سطح سه ماهه رسیده است. این عامل همچنین به حفظ شاخص ترکیبی کمک کرد و بیش از 0.5 درصد وزنی سقوط نکند.

قیمت فولاد بلند تولید شده از طریق IF کاهش یافته است. طبق ارزیابی BigMint، قیمت میلگرد تا 1100 روپیه در هر تن (13 دلار در تن) کاهش یافت. خرید ضعیف در پیشنهادهای بالاتر، فروشندگان را مجبور به ارائه تخفیف کرد. 

از آنجایی که مواد کافی از قبل در چند هفته گذشته رزرو شده بود، خریداران به خرید مبتنی بر نیاز متوسل شدند. 

قیمت بیلت فولاد نیز بیش از 800 INR در هر تن (10 دلار در تن) در مرکز هند کاهش یافت در همین حین قیمت آهن اسفنجی نیز کاهش یافت. تولیدکنندگان میلگرد IF بیش از 65 درصد از بازار داخلی را در اختیار دارند.



چشم‌انداز

توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ساخت و ساز تجاری احتمالاً با اعلام تاریخ های انتخابات عمومی آتی و اجرای الگوی آیین نامه رفتاری به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین، قیمت فولاد ساختمانی احتمالاً محدود باقی خواهد ماند. از سوی دیگر، قیمت‌های صادراتی به دلیل قیمت‌های ضعیف چین و صادرات فولاد بالاتر در سال 2024 (با وجود رشد حجم) ضعیف باقی می‌ماند، اگرچه واردات هند کاهش یافته است.

قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن و قراضه و همچنین قیمت‌های داخلی فلزات کاهش یافته است و در نتیجه بر قیمت فولاد فشار وارد می‌کند. بنابراین، چشم انداز در کوتاه مدت امیدوارکننده به نظر نمی رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد