اکتشاف و ماشین آلات

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تاکید کرد:

نیاز معادن سیستان و بلوچستان به ماشین‌آلات معدنی

نیاز معادن سیستان و بلوچستان به ماشین‌آلات معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مهم در ذخایر معدنی کشور است و امیدواریم در آینده با افزایش اکتشافات، به ذخایر عظیمی از کانسارهای فلزی در این استان برسیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مهم در ذخایر معدنی کشور است و امیدواریم در آینده با افزایش اکتشافات، به ذخایر عظیمی از کانسارهای فلزی در این استان برسیم.

عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن در جلسه کارگروه استانی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر مزیت‌های معدنی استان سنگ آهن، مس، آنتیموان، منیزیت، کرومیت و منگنز است، افق دستیابی به ذخایر عظیم کانسارهای فلزی در این استان در پی اکتشافات جدید وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما، احیای معادن غیر فعال در استان‌های کشور است که این امر با ورود سرمایه‌گذاران معدنی موجب احیای معادن تعطیل و یا رونق هر چه بیشتر سایر معادن خواهد شد.

جرجانی با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان به خصوص معادن فلزی نیاز به ماشین آلات معدنی دارند، تصریح کرد: با کمک وزارت صمت در خصوص ورود ماشین آلات معدنی یکی از مهمترین مشکلات بهره برداران معدنی را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت اصلی برای ورود ماشین آلات، معادن گروه ۶ و گروه ۵ و همچنین درجه محرومیت استان است و بر این اساس تلاش می‌کنیم تسهیل واردات ماشین آلات معدنی برای این استان را نیز پیگیری کنیم.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تاکید کرد: واگذاری معادن در قالب بسته‌های سرمایه گذاری یکی از اهداف اصلی طرح است و با این کار ورود شرکت‌های بزرگ معدنی به استان‌های مختلف امکان‌پذیر می‌شود.

محمودرضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست عنوان کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در این استان کارهای بزرگی انجام داده و فعال سازی معادن پلاسری بزمان در ابتدای طرح از پروژه‌های باارزش طرح احیا بود که از ابتدای این طرح ۷۰ واحد معدنی نیز احیا شده است.

رحمتیان توضیح داد: کارخانه کنسانتره آهن پلاسری دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است. اهداف و برنامه کلان این استان شامل جلوگیری از خام فروشی، ایجاد زنجیره ارزش و افزایش ارزش افزوده در معدن است و در عین حال تکمیل زیرساخت معادن بایستی توسط طرح ایجاد زیربناها در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ مجوز برداشت مصالح ساختمانی در استان داریم که در سامانه کاداستر ثبت نشده و در صورت اضافه شدن این معادن در سامانه کاداستر رتبه این استان از لحاظ تعداد پروانه بهره برداری رتبه ۱۲ کشوری خواهد شد.

دهقانی رییس سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه جلسه تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکل معادن ارائه طرح‌های بهره برداری در سالیان قبل بود در حالی که طرح‌های بهره برداری قابل اجرا نیست و باعث تعطیلی معادن شده‌اند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید نسبت به اصلاح طرح‌های بهره برداری اقدام کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از دیگر مشکلات معادن استان، مساله اکتشاف است و بسیاری از معادن نیاز به اکتشاف حین بهره برداری دارند و با انجام اکتشافات دقیق می‌توان برنامه ریزی طولانی مدت‌تری را برای معادن مدنظر قرار داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد