سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می‌دهد؛

ذخیره سازی مجدد، واردات چین را در طول ژانویه تا فوریه افزایش داد

ذخیره سازی مجدد، واردات چین را در طول ژانویه تا فوریه افزایش داد
پایگاه خبری معدن نیوز -چین، بزرگترین مصرف کننده و واردکننده سنگ آهن جهان، واردات سنگ آهن را در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ به ۲۰۹.۴ میلیون تن رساند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - چین، بزرگترین مصرف کننده و واردکننده سنگ آهن جهان، واردات سنگ آهن را در ژانویه تا فوریه 2024 به 209.4 میلیون تن رساند.

همانطور که در روند چند سال گذشته ثبت شده معمولا واردات سنگ آهن در ماه های ژانویه تا فوریه کاهش می یابد، اما حجم واردات امسال در مقایسه با 194.19 میلیون تن در ژانویه تا فوریه 2023 افزایش یافت زیرا فولادسازان برای برآورده کردن نیازهای تولید قبل از تعطیلات سال نوی قمری ذخایر خود را دوباره پر کردند.
نکات برجسته بازار
نشانه های مثبت اقتصاد کلان قیمت‌های جهانی سنگ آهن را افزایش می‌دهد
میانگین قیمت‌های ماهانه سنگ آهن استرالیا با خلوص Fe 62% به حدود 135 دلار در هر تن CFR چین در ژانویه تا فوریه 2024 در مقایسه با قیمتCFR 130 دلاری در هر تن که در دسامبر 2023 بر اساس عوامل مثبت اقتصاد کلان و فعال مشاهده شد افزایش یافت.
تصمیم بانک مرکزی چین برای کاهش نسبت ذخایر به صورت الزامی به جو صعودی بازار کمک کرد و باعث برخی فعالیت‌های ذخیره‌سازی مجدد و افزایش تدریجی تقاضا از کارخانه‌های فولادی شد.
با این حال، کارخانه ها نمی توانستند به طور منظم سنگ آهن را در پیشنهادات بالا خریداری کنند زیرا حاشیه سود نیز برای مدت طولانی در خرید متناوب شرکت های بزرگ نقش داشت.
ذخیره سازی مجدد قبل از تعطیلات سال نو قمری
خریداران می خواستند قبل از تعطیلات سال نو قمری مطمئن شوند که سنگ آهن کافی برای تولید کافی در طول این تعطیلات دارند.
در این مدت، لجستیک و حمل و نقل سنگ آهن نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد، بنابراین مهم است که از قبل تعطیلات تأمین خوبی از مواد اولیه داشته باشید. در نتیجه این امر منجر به افزایش واردات سنگ آهن در چین شد.
طبق داده‌های شرکت مشاوره استیل‌هوم، سطح موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین به بالاترین حد یکساله افزایش یافت و تا پایان فوریه به 134.9 میلیون تن رسید که بالاترین سطح از مارس 2023 است.
چشم انداز
پیش بینی می شود واردات سنگ آهن در ماه آینده همچنان بی ثبات باشد زیرا تعداد کمی از کارخانه های چینی در حال تعطیلی و تعمیر هستند. از آنجایی که بازار از تعطیلات سال نو قمری به روند نسبتا مطلوبی بازگشته است، کمبود تقاضا در پایین دست وجود داشته است که باعث شده کارخانه‌های فولاد تمایلی به تهیه محموله‌های اضافی در بندر نداشته باشند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد