سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

روند نزولی صادرات سنگ آهن استرالیا

روند نزولی صادرات سنگ آهن استرالیا
پایگاه خبری معدن نیوز - صادرات سنگ آهن از استرالیا در ماه فوریه به دنبال کاهش تقاضا در میان تعطیلات سال نو قمری در چین، شاهد کاهش شدیدی بود. کارخانه های بزرگ فولاد چین از تعطیلات بهره بردند و کوره بلند خود را در تعطیلی تعمیر و نگهداری در طول دوره مورد بررسی نگه داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - صادرات سنگ آهن از استرالیا در ماه فوریه به دنبال کاهش تقاضا در میان تعطیلات سال نو قمری در چین، شاهد کاهش شدیدی بود. کارخانه های بزرگ فولاد چین از تعطیلات بهره بردند و کوره بلند خود را در تعطیلی تعمیر و نگهداری در طول دوره مورد بررسی نگه داشتند.


کاهش 15 درصدی صادرات به چین
صادرات سنگ آهن استرالیا به بزرگترین واردکننده جهان یعنی چین 48.2 میلیون تن در ماه فوریه ثبت شد که در مقابل 56.8 میلیون تن در ژانویه 15 درصد کاهش داشت.
کارخانه‌های فولاد چین، پیش از تعطیلات، شروع به تهیه سنگ آهن کردند که منجر به کاهش تقاضا در فوریه شد.
کارخانه‌های چینی بیشتر نگران دریافت محموله‌های بدون اختلال قبل از تعطیلات بودند تا بتوانند پس از تعطیلات به کار خود ادامه دهند. به گفته منابع، سطح موجودی مناسب در کنار بندر و به دنبال آن تقاضای فولاد ضعیف و کاهش حاشیه سود، فولادسازان را مجبور کرد که حمل و نقل سنگ آهن را پس از تعطیلات کاهش دهند.
موجودی بنادر سنگ آهن در ماه فوریه 10 میلیون تن در ماه افزایش یافت. بر اساس داده‌های Steelhome، موجودی بنادر چین در ماه فوریه به بالاترین میزان در یک سال گذشته و به 131 میلیون تن رسید. بنابراین، موجودی بالا در بنادر باعث کاهش صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین شد.
ژاپن و کره جنوبی دیگر واردکنندگان عمده از استرالیا در ماه فوریه بودند. استرالیا در مجموع 3.4 میلیون تن سنگ آهن به ژاپن عرضه کرد که 27 درصد کاهش داشت، در حالی که 3 میلیون تن به کره جنوبی ارسال شد و همانند ژاپن 35 درصد کاهش داشت.
محموله سنگ آهن ریوتینتو با 19.4 میلیون تن در فوریه بالاترین رقم را ثبت کرد که 25 درصد کاهش در مقابل 26 میلیون تن در ژانویه داشت. BHP و FMG به ترتیب 18.5 میلیون تن و 13.3 میلیون تن سنگ آهن فروختند.


صادرات بندری
بندر هدلند در ماه فوریه 36.5 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که 12 درصد در مقایسه با 41.3 میلیون تن در ژانویه کاهش یافت و پس از آن بندر والکات با 10.6 میلیون تن و کاهش 29 درصدی در رده دوم قرار گرفت.
در همین حال، صادرات از بندر دمپیر با 21 درصد کاهش به 8.8 میلیون تن رسید.


روند قیمت
میانگین ماهانه قیمت سنگ آهن Fe62% استرالیا در ماه فوریه به میزان 9 دلار در هر تن کاهش یافت و به 126 دلار در هر تن CFR چین در ماه فوریه در برابر 135 دلار در هر تن در ماه قبل رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد