سنگ آهن و ذغال سنگ

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

چشم انداز مثبت صادرات محموله های سنگ آهن

چشم انداز مثبت صادرات محموله های سنگ آهن
پایگاه خبری معدن نیوز -با وجود کاهشی که در مقایسه با سه ماهه قبل از آن ثبت خواهد شد، انتظار می‌رود کل حجم سنگ‌آهن ارسال شده در سطح جهان تحت ارزیابی Mysteel طی سه ماهه اول سال جاری ۱.۸ درصد بیشتر از سال گذشته باشد و به ۳۶۹ میلیون تن برسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -با وجود کاهشی که در مقایسه با سه ماهه قبل از آن ثبت خواهد شد، انتظار می‌رود کل حجم سنگ‌آهن ارسال شده در سطح جهان تحت ارزیابی Mysteel طی سه ماهه اول سال جاری 1.8 درصد بیشتر از سال گذشته باشد و به 369 میلیون تن برسد.

تاکنون در این سه ماهه، نظارت Mysteel نشان داد که محموله های سنگ آهن جهانی در حال حاضر به 220.8 میلیون تن رسیده است.

در ماه فوریه، حمل و نقل سنگ آهن از استرالیا و برزیل به دلیل شرایط نامساعد جوی با اختلال مواجه شد. به عنوان مثال، بندر دامپیر، در غرب استرالیا، کشتی های خود را در 22 و 23 فوریه پاکسازی کرد تا در برابر طوفان استوایی سابق لینکلن آماده شود.

در مورد برزیل، تحویل سنگ آهن از طریق راه آهن در ریودوژانیرو در منطقه جنوبی این کشور به دلیل بارندگی های شدید اخیراً با مشکل مواجه شده است، اگرچه ممکن است چنین تأثیری در روزهای آینده کاهش یابد.

در نتیجه، حجم کل محموله های سنگ آهن ارسال شده به مقاصد جهانی از 19 بندر و 16 شرکت معدنی در استرالیا و برزیل تحت نظرسنجی منظم Mysteel با 16.1 درصد کاهش در هفته به 20.8 میلیون تن در 19 تا 25 فوریه رسید.

Mysteel Global اشاره کرد که در واقع در سه ماهه اول به طور کلی و دوره ای شاهد کاهش فصلی محموله های سنگ آهن جهانی نسبت به سه ماهه آخر سال قبل هستیم. با این وجود، در ماه آینده معدنچیان در استرالیا و برزیل، حمل و نقل سنگ آهن را افزایش خواهند داد تا نتایج عملیاتی رضایت بخشی را ارائه دهند و در نهایت دستورالعمل سالانه خود را انجام دهند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سطح ذخایر سنگ معدن انباشته شده در بنادر محلی در سال جاری به دلیل رکورد تولید این ماده معدنی توسط واله در دسامبر 2023 بالا بوده میزان ذخایر سنگ آهن انباشته شده در بنادر محلی همچنان بالا باقی مانده است.

حجم سنگ آهن وارداتی از برزیل در ماه مارس به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، Mysteel پیش بینی کرد که 45 بندر چینی در مجموع 287 میلیون تن سنگ آهن در این سه ماهه دریافت خواهند کرد که با وجود کاهش 5 درصدی سه ماهه نسبت به دوره مشابه در سال 2023، 5.9 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه، افزایش عرضه سنگ آهن به چین در کوتاه مدت ممکن است خطرات نزولی را برای قیمت داخلی سنگ آهن وارداتی این کشور ایجاد کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد