سنگ و فلز گرانبها

بیش از ۶۵۰ صنعتگر فردوسی در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی فعالیت دارند

بیش از ۶۵۰ صنعتگر فردوسی در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی فعالیت دارند
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، گفت: در شهرستان فردوس بیش از ۶۵۰ صنعتگر و ۳۰۰ کارگر و غیره در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی از مرحله برداشت تا تراش و فروش فعالیت دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس، گفت: در شهرستان فردوس بیش از ۶۵۰ صنعتگر و ۳۰۰ کارگر و غیره در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی از مرحله برداشت تا تراش و فروش فعالیت دارند.

کاظم شبنم‌زاده در نشست تخصصی با صنعتگران حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی شهرستان فردوس، اظهار داشت: در حوزه صنایع‌دستی در شهرستان بحث تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از رونق خاصی برخودار است. وجود معادن متعدد سنگ در کنار هنرمندان علاقه‌مند به این رشته موجب ایجاد کارگاه‌های متعدد در این رشته شده است.

وی گفت: در این شهرستان بیش از ۶۵۰ صنعتگر و ۳۰۰ کارگر و غیره در حوزه سنگ‌های قیمتی و ‌نیمه قیمتی از مرحله برداشت تا تراش و فروش فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس با تأکید بر اینکه شهرستان فردوس یکی از قطب‌های گوهر تراشی در استان است، ادامه داد: در این شهر انواع مختلفی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یافت می‌شود.

شبنم‌زاده، گفت: شرکت و حضور فعال صنعتگران این حوزه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی، ارائه راهکارهای جلوگیری از خام فروشی، برداشت، آموزش و ترویج صنایع‌دستی، نحوه بازاریابی و غیره از مهمترین موضوعاتی بود که در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فردوس ضمن تشریح اهداف و شرح وظایف کمیته‌های ده‌گانه ستاد، بر همکاری همه دستگاه‌های عضو ستاد به منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران تاکید کرد.

در این جلسه که ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مشتاقان مراسم سالگرد سردار دل‌ها تشکیل شده بود مقرر شد ستاد اسکان فرهنگیان در ایام شهادت سردار دل‌ها و تعطیلات نیمه شعبان فعال و در صورت لزوم نسبت به اسکان زائران و مسافرانی که به شوق زیارت و شرکت در مراسم سالگرد شهادت این شهید سعید عازم کرمان هستند خدمات‌رسانی کند.

در ادامه بقیه اعضا و روسای کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر شهرستان به تشریح برنامه‌های مرتبط با حوزه‌های فعالیت خود نیز پرداختند.

مهدی روشن، فرماندار فردوس نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت مناسب شهرستان و قرار داشتن در مسیر تردد زائران امام هشتم و مزار سردار دل‌ها، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به مسافران و زائرانی که فردوس در مسیر تردد آنها قرار دارد دیگر منحصر به ایام تعطیلات نوروزی و زائران امام هشتم علیه‌السلام نیست، بلکه به‌دلیل مناسبت‌های مهم دیگر در سال از جمله سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باید تمام دستگاه‌های عضو ستاد سفر با هم‌افزایی، نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران اقدام و در آمادگی کامل باشند.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فردوس تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن چهارمین سالگرد ایام شهادت سردار دل‌ها، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران با برپایی موکب‌ها، نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی و کمپ‌های گردشگری، اسکان و پذیرایی از زائران در واحدهای گردشگری و غیره انجام پذیرد.

روشن با اشاره به حجم بالای تردد زائران از مسیر فردوس بر آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز تاکید و خواستار همراهی کاروان‌های زیارتی به‌ویژه در ایام مذکور شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد