سنگ و فلز گرانبها

فعالیت معدن طلای زرشوران تکاب منطبق بر استانداردهای محیط زیست است

فعالیت معدن طلای زرشوران تکاب منطبق بر استانداردهای محیط زیست است
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: تمامی فعالیت های معدنی و صنایع استحصال طلا در این مجموعه منطبق بر استانداردهای سازمان محیط زیست و نهادهای مرتبط است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: تمامی فعالیت های معدنی و صنایع استحصال طلا در این مجموعه منطبق بر استانداردهای سازمان محیط زیست و نهادهای مرتبط است.

محمد پروین اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه صنعت طلاسازی استفاده از عناصر مختلف در طی فرآینده استحصال طلا و مواد اولیه این فلز است که می تواند محیط پیرامونی را آلوده کند.

وی اضافه کرد: در طی فرآینده طلاسازی از عناصری مانند سیانور استفاده می شود و خود این محصول معدنی برداشت شده نیز حاوی مقداری آرسنیک است که باید از ورود این عناصر به زمین های پیرامون جلوگیری شود و محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار ندهد.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: سازمان محیط زیست و دستگاه های مرتبط این مجموعه را به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌دهند و گواهینامه‌های رعایت این استانداردها اخذ شده است.

وی یادآور شد: ما این اطمینان را حاصل می کنیم که با تدابیر جدید و قوی تر از گذشته، استانداردهای لازم در این زمینه را در این مجموعه عظیم صنعتی - معدنی رعایت کنیم و این مجموعه آسیبی به زمین های پیرامون خود وارد نکند.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: طلای تولید شده این مجموعه به عنوان درآمدی پایدار جذب اقتصاد کشور می شود و پس از اخذ مالیات و سهم خزانه، ۱۵ درصد از حقوق دولتی این مجموعه برای رفع محرومیت ها و کارهای عام المنفعه در این منطقه هزینه می شود.

پروین اضافه کرد: این مقدار از حقوق دولتی معدن طلای زرشوران که به نوعی مطالبه مردم این منطقه است، نیز با توجه به نیازهای این منطقه در زمینه های ایجاد اشتغال، بخش های بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت ها هزینه می شود.

وی یادآور شد: شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران یکی از شرکت های مهم صنعتی معدنی در شمال غرب کشور است که مساحت معدن آن ۵۹ کیلومتر مربع و کارخانه فرآوری و پایین دستی آن نیز ۱۵۰ هکتار مساحت دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و سالانه بیش از یک هزار کیلوگرم شمش طلای ۱۸ عیار تولید می کند و برای پنج هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع و برای تولید سالیانه ۱.۵ تُن شمش طلا طراحی شده است.

کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان ماه ۱۳۹۳ افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور محسوب می شود و پروانه اکتشاف معدن طلای زرشوران بالغ بر ۵۰ میلیون تن کانسنگ ثبت شده است.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق «آق دره» و «زرشوران» است که چهار واحد تولید طلا نیز در کنار این معادن فعالیت می‌کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد