فولاد و آهن

فولادی شو، بهترین فرصت برای معرفی دانش‌بنیان‌ها

فولادی شو، بهترین فرصت برای معرفی دانش‌بنیان‌ها
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: هدف رویداد فولادی شو که قرار است ششمین دوره‌ آن در بندرعباس برگزار شود، این است که شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد نخبه و نوآور و به نحوی جامعه پژوهشی کشور بتوانند ارتباط مستقیمی با صنعت برقرار کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: هدف رویداد فولادی شو که قرار است ششمین دوره‌ آن در بندرعباس برگزار شود، این است که شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد نخبه و نوآور و به نحوی جامعه پژوهشی کشور بتوانند ارتباط مستقیمی با صنعت برقرار کنند.

در پیش‌رویداد فولادی شو، محسن خجسته‌‌نژاد به خبرنگار روابط عمومی گفت: رویداد فولادی شو در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذر ماه در بندرعباس برگزار می‌شود و استان هرمزگان نماینده استان‌های فعال در جنوب کشور شامل استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان است. این رویداد با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، پارک علم و فناوری استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌ارزیابی اولیه از شرکت‌هایی که در این رویداد ثبت نام به عمل آورده بودند، قرار بر این شد که یک پیش‌رویداد برگزار شود که در آن، علاوه بر آموزش‌های اولیه و معرفی نیاز صنعت فولاد، در حوزه کلان روندها و آینده‌نگری صنعت فولاد بررسی‌های لازم انجام شود.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر بنیه فنی و دانشی بسیار قوی که لازم دارند، نیاز است که مواردی را در خصوص نحوه ارائه توانایی‌های خود به ویژه شرایط اقتصادی و امکان‌سنجی را در طرح‌ها مطرح کنند. زیرا برای اینکه یک سرمایه‌گذار مانند فولاد هرمزگان یا فولاد مبارکه متقاعد شوند که روی طرح سرمایه‌گذاری کنند، ضروری است جذابیت‌های طرح از بعد اقتصادی در حداقل زمان ممکن مطرح شود؛ به گونه‌ای که در این زمان کوتاه شرکت دانش‌بنیان ارزش طرح خود را معرفی کند.

خجسته‌نژاد خاطرنشان کرد: در راستای هم‌محور کردن شرکت‌ها چه از لحاظ نحوه ارائه و آمادگی برای آن از نظر محتوایی، این ارزیابی اولیه و راهنمایی با حضور اساتید برگزار می‌شود تا شرکت‌هایی که قابلیت استفاده از رویداد فولادی شو را جهت مطرح شدن دارند، از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امروزه شرکت‌های پیشرو در حوزه صنعت فولاد مانند پوسکو، آرسلورمیتال و کوبه استیل که در عرصه نوآوری پیشگام هستند، رویدادهای جالبی برگزار می‌کنند. از این رو، رویداد فولادی شو توسط شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان در خصوص شرکت‌های نوآور و ایده‌پرداز در حوزه نوآوری باز، از آن‌ها الگوبرداری شده است. در واقع هدف رویداد فولادی که قرار است ششمین دوره‌ آن در بندرعباس برگزار شود، این است که شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد نخبه و نوآور و به نحوی جامعه پژوهشی کشور بتوانند ارتباط مستقیمی با صنعت برقرار کنند. علاوه بر این، ارتباط مستقیم به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا قابلیت‌ها و ایده‌های خود را به ویژه فعالیت‌های انجام شده را ارائه کنند و در اختیار واحد صنعتی قرار دهند. ضمن اینکه نیازهای اصلی صنعت را شناسایی و بتوانند ابتکارات و نوآوری‌های خود را با نیاز صنعت هم‌راستا کنند.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در پایان عنوان کرد: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با برگزاری این رویداد، روی طرح‌های برتر سرمایه‌گذاری می‌کند تا شرکت‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری  اولیه دارند، طرح‌های خود را صنعتی کنند و تجاری‌سازی لازم را انجام بدهند. به این ترتیب، رویداد فولادی شو بهترین فرصت را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان قرار می‌دهد تا بدون واسطه با توجه به مشغله شدیدی که مدیران ارشد در اکثر شرکت‌ها دارند، به بیان توانایی‌های خود بپردازند. فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در حوزه صنعت فراهم می‌شود تا به صورت مستقیم (B2B) با مدیران و افراد رده بالای شرکت فولاد هرمزگان و شرکت فولاد مبارکه ارتباط بگیرند و محصولات و خدمات را ارائه دهند و از این امکان بهره لازم را ببرند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد