فولاد و آهن

صنایع فلزی از LME خواستار قراردادهای فولاد اروپا بر مبنای یورو شدند

صنایع فلزی از LME خواستار قراردادهای فولاد اروپا بر مبنای یورو شدند
پایگاه خبری معدن نیوز- صنایع فلزی نیازی به پلتفرم آلومینیوم سبز LME ندارند و در عوض درخواست تمرکز آن بر تنظیم قراردادهای فولاد اروپا بر مبنای یورو را دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، ریسک و خطر تقسیم نقدینگی در قراردادهای با ارزش بالا، سیستم فعلی فرآیند خرید را برای خریدارانی که آلومینیوم سبز می‌خرند تسهیل می‌کند.

منابع صنعت فلزی که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفتند، بورس فلزات لندن برای تجارت آلومینیوم کم کربن به پلت فرم جداگانه ای احتیاج ندارد و در عوض باید بر ارائه خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان خود مانند قرارداد فولاد برمبنای یورو متمرکز شود.

از آنجا که فشار بر سرمایه گذاران زیاد شده و شرکت ها باید اثبات کنند که فعالیت‌هایشان بر محیط زیست آسیب نمی‌رساند، لذا «بورس فلزات لندن» ماه گذشته برنامه‌های حمایت از تولید پایدار فلزات را با یک سیستم و پلتفرم تجارت لحظه ای در نیمه اول سال 2021 برای آلومینیوم کم کربن تشریح کرد.

یک مصرف کننده گفت: قراردادهای LME قیمت پایه ای را به شما می دهد و اگر شرایط اضافی ای مانند محل، نام تولیدکننده، شکل فلز و محل انبار را درخواست کنید، مشخص است که پرمیوم پرداخت خواهید کرد.

خریداران می توانند درخواست خرید آلومینیوم سبز را بدهند و هزینه اضافی پرداخت کنند و در این صورت به پلتفرم جدیدی نیاز ندارند و LME تنها باید بر روی مواردی مانند قرارداد فولاد برمبنای قیمت یورو متمرکز باشد.

بورس فلزات لندن» در یک ایمیل گفت که منتظر بررسی همه بازخوردهای بازار است.

شرکت Norsk Hydro یکی از تولیدکنندگان آلومینیوم و روسال Russia روسیه تولیدکننده آلومینیوم کم کربن، فرآیند ذوب را با استفاده از انرژی برق-آبی بجای سوخت فسیلی انجام می‌دهند.

سال گذشته، LME سلسله قراردادهای تسویه نقدی شامل نورد گرم فولادی را برای آمریکای شمالی و چین راه اندازی کرد.

اما برنامه های قرارداد فولاد اروپا به تعویق افتاده زیرا اروپا فولاد را بر مبنای یورو قیمت گذاری می‌کند و تسویه حساب بورس فقط برای شفاف سازی قراردادهای مبتنی بر دلار طراحی شده است.

یک واسطه گر و بروکر فلزی گفت: ما هنوز قراردادی بر مبنای قیمت گذاری یورو نداریم تا صنایع آماده استفاده از آن شود. در مورد پایداری قراردادها نیز آنها باید اجازه دهند که خود بازار تصمیم بگیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد