بازدید هیئت‌ها تجاری کشورهای خارجی از غرفه ذوب آهن اصفهان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله نیجریه، اوگاندا، سومالی، پاکستان، ارمنستان، گرجستان و عراق با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در اولین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۴ IRAN EXPO) با مسئولین و کارشناسان حوزه بازرگانی این مجتمع عظیم صنعتی گفتگو و مذاکره کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: در مرحله مزایده معادن، امکان مشارکت مردم در صندوق‌های سودآور طرح‌های مردمی بخش معدن فراهم می شود.

مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه مطرح کرد:

ضرورت توسعه روابط معدنی ایران و گینه در حوزه معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -مشاور وزیر معادن گینه کوناکری بر ایجاد مسیر مستقیم همکاری های اقتصادی با ایران تاکید کرد و گفت: دو کشور باید زیرساخت های روابط و فعالیت های معدنی را توسعه بخشند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

ارائه حوزه‌های چهارگانه همکاری‌های معدنی ایران و آفریقا

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت، حوزه‌های چهارگانه همکاری‌های ایران و کشورهای آفریقایی را اعلام کرد.

در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

ایجاد فضای سبز بر پایه صرفه‌جویی در مصرف آب در شرکت سنگ آهن مرکزی

پایگاه خبری معدن نیوز - اجرای دو طرح کاشت پایلوت چمن بیابانی و استفاده از مالچ‌های طبیعی برای بهینه‌سازی مصرف آب در واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

صادرات بیش از ۱.۳ میلیون تنی فخوز در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست خبری رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان ۹ اردیبهشت ماه در دومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران برگزار شد.

رضا جدیدی:

افزایش بهره‌وری و رشد تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی به ۳۰ درصد

پایگاه خبری معدن نیوز -با توجه به روند افزایشی تعریف و اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی و همچنین تکامل آن با تعریف لایه‌های جدید در حوزه زمین‌شناسی دریایی و منشایابی و پایش مخاطرات طبیعی زمین‌شناختی، پیش‌بینی افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها و رشد تولید اطلاعات پایه در این حوزه را به میزان دست کم ۳۰ درصد در سال جاری خواهیم داشت.

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

پایگاه خبری معدن نیوز -شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد.

حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج‌فارس

پایگاه خبری معدن نیوز -استراتژی انتقال آب از دریا به استان‌ها؛ با احداث "خط یک" پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیاتی شد که آب را از مسیر خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان انتقال می دهد.

وجود ۹۱ معدن فعال در استان البرز

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

وزیر صمت:

ایران اکسپو گامی جدی در جهت توسعه روابط تجاری است

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صمت گفت: ما آماده تعامل هستیم. ما دست همکاری اقتصادی با کشورهای جهان را می‌فشاریم و برای تسهیل تجارت ایران با جهان تلاش می‌کنیم. امید می‌رود این نمایشگاه بتواند با ارائه شفاف توانمندی‌های صادراتی ایران و شناخت نیازمندی‌های طرف‌های دیگر گامی جدی در جهت توسعه روابط تجاری بردارد.

نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی

پایگاه خبری معدن نیوز -نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

چشم انداز مثبت نیکل در بازارهای جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه نیکل (INSG) مازاد تولید ۱۰۹۰۰۰ تنی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۹۸۰۰۰ و ۱۶۳۰۰۰ تن بود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو خبر داد:

برگزاری ششمین دوره مسابقات امداد و نجات در هفته جاری

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو گفت: ششمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در هفته جاری در دو بخش تئوری و چهار ماده عملیاتی برگزار می‌شود.

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

مدیر منابع‌انسانی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر عنوان کرد:

توسعه از گذرگاه آموزش نیروی کار

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر منابع انسانی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین نقش‌آفرینان زنجیره فولاد کشور همواره توجه ویژه‌ای به امر آموزش کارکنان داشته است، گفت: آموزش کارا و مستمر، یکی از عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی و نیروی کار به عنوان محورهای حیات و رشد سازمان و شرکت ها به شمار می‌آید.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

ورود ماشین‌آلات معدنی، همچنان دشوار است

پایگاه خبری معدن نیوز -تامین ماشین‌آلات معدنی یکی از چالش‌های جدی پیش روی فعالان بخش معدن در سال‌های اخیر بوده است. محدودیت در ورود این ماشین‌آلات با عنوان حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود. با‌این‌وجود فعالان بخش معدن و صنایع معدنی معتقد هستند این دست محدودیت‌ها نه‌تنها زمینه توسعه عملکردی بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم نمی‌کند بلکه از توسعه این بخش نیز جلوگیری خواهد کرد. در طول هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد و این‌طور به‌نظر می‌رسد که همچنان موانع جدی در این مسیر وجود دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

تعاملات سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تعاملات گروه خودروسازی سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو است.

تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست هم‌اندیشی منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد و از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد.

​موثقی نیا:

تحقق جهش تولید مورد نظر رهبری در بخش معدن، آثار مستقیمی در توسعه اقتصاد دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر بتوانیم جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در بخش معدن محقق کنیم، آثار مستقیم و قابل توجهی در شاخص‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان ۱۰ برابر بیشتر از کشاورزی است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اگر فرهنگ سرمایه گذاری در حوزه معدن جا بیافتد با ظرفیتی که این منطقه دارد ۱۰ برابر حوزه کشاورزی ارزش افزوده و درآمد برای جنوب کرمان خواهد داشت.

حضور مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار رهبری با کارگران و کارفرمایان منتخب کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان منتخب کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر حضور یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی با تبریک آغاز هفته «کاروکارگر» و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، از زحمات کارگران جهادگر و سخت کوش صنعت مس کشور تقدیر کرد.

دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز - دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو با حضور مدیرعامل این هلدینگ برگزار شد.

آمار خوب «کنت» در فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -دروازه‌بان اتریشی تیم فوتبال فولاد با اینکه آمار خوبی را در این فصل داشته اما در بازی های اخیر این تیم تبدیل به یک نیمکت نشین شده است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد