سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش ۱۶ درصدی تولید سنگ آهن در چین

افزایش ۱۶ درصدی تولید سنگ آهن در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس آخرین آمار اداره ملی آمار چین (NBS)، میزان تولید سنگ آهن معدن چین (ROM) در سه ماهه اول سال جاری به ۲۸۴.۱ میلیون تن رسید که رشد قابل توجه ۱۵.۳ درصدی را نسبت به سال قبل ثبت کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بر اساس آخرین آمار اداره ملی آمار چین  (NBS)، میزان تولید سنگ آهن معدن چین (ROM) در سه ماهه اول سال جاری به 284.1 میلیون تن رسید که رشد قابل توجه 15.3 درصدی را نسبت به سال قبل ثبت کرده است.

تنها در ماه مارس، چین 98.2 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد که بالاترین میزان تولید ماهانه از ژوئن 2022 است. کل تولید 14.5 درصد نسبت به سال گذشته و 12 درصد بیشتر از میانگین تولید 87.9 میلیون تنی ثبت شده در ماه فوریه تا ژانویه بوده است. 

یک تحلیلگر مستقر در شانگهای خاطرنشان کرد: ماه گذشته، معدنچیان داخلی سنگ آهن به تدریج تولید خود را از سر گرفتند، زیرا اختلالات در عملیات آنها ناشی از تعطیلات سال نو چینی در فوریه کاهش یافت. 
وی افزود: معدنچیان در شمال شرق و شمال چین در افزایش تولید خود فعال بودند زیرا گرم شدن هوا در بهار برای عملیات معدنی محلی مساعد بود.

دو استان برتر معدنی چین به ترتیب 49.4 میلیون تن و 17.9 میلیون تن سنگ آهن در ماه تولید کردند که 3.4 درصد و 38.2 درصد بیشتر از میانگین تولید ماهانه خود در دو ماه اول سال جاری بود. 

افزایش تولید سنگ آهن در سراسر کشور در ماه گذشته با افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن از 332 شرکت معدنی چینی تحت نظارت نیز منعکس شد. بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی، تولید سنگ آهن از این معدنچیان با جهش 14.9 درصدی از فوریه به 23.5 میلیون تن در ماه مارس رسید که باعث شد کل تولید این خوراک در سه ماهه اول با 3.2 درصد افزایش در سال به 65.7 میلیون تن برسد.

با این حال، همانطور که گزارش شده است، تقاضا برای سنگ آهن از فولادسازان چینی در ماه مارس به دلیل عدم بهبود قابل توجه تقاضای فولاد در بازار مصرف کننده نهایی پس از تعطیلات ‌کم بود.

تقاضای ضعیف کارخانه‌ها برای مواد خام باعث شده بود که موجودی کنسانتره سنگ آهن در میان 186 شرکت معدنی چینی در طول ماه مارس به طور پیوسته افزایش یابد و ذخایر با 11.5 درصد افزایش در ماه به 1.29 میلیون تن تا 22 مارس رسید.

مای استیل گلوبال خاطرنشان کرد، در همین حال، حاشیه سود منفی که در ماه گذشته توسط اکثر کارخانه‌های فولاد متحمل شده بود، آنها را بر آن داشت تا به شدت بر تامین‌کنندگان داخلی سنگ آهن فشار بیاورند تا قیمت‌های عرضه خود را کاهش دهند.

در نتیجه، تا 29 مارس، قیمت عرضه کنسانتره داخلی در تانگشان در استان هبی به 922 یوان در تن  EXW  و با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافت.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد