اخبار استان ها

استاندار خراسان جنوبی:

کلنگ‌زنی و افتتاح ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی

کلنگ‌زنی و افتتاح ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی
پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵ طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ زنی است. مراسم افتتاح و کلنگ زنی این ۵ پروژه فاخر که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می تواند با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵ طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ زنی است. مراسم افتتاح و کلنگ زنی این ۵ پروژه فاخر که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می تواند با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شود.

جواد قناعت با اعلام این خبر در جلسه دیدار سیدعلی لطفی‌زاده‌ مشاورعالی و دستیار ویژه وزیر، از وزیر صمت برای حضور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این ۵ طرح صنعتی و معدنی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین هم آماده کلنگ زنی است، تصریح کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد، آماده افتتاح هستند.

به گفته وی، مراسم افتتاح و کلنگ زنی این ۵ پروژه فاخر که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می تواند با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شود.

استاندار با اشاره به محدوده های معدنی شناسایی شده در استان، اظهار کرد: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده های معدنی را در اختیار سرمایه گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت از ظرفیت‌های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی گفت و تأکید کرد: ما می توانیم با همراهی سرمایه گذاران از آورده های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه طی گزارشی از محدودیت های استان خراسان جنوبی در زمینه زیرساخت های آب، برق، گاز، تعداد پروازها و ... گفت و متذکر شد: درصورت همراهی وزارت صمت، ما می توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبودها و ارتقاء شرایط موجود استفاده کنیم.

موارد مطرح شده در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، نظر مساعد مشاورعالی و دستیار ویژه وزیر صمت را جلب کرد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد