صنایع معدنی

معدن نیوز بررسی کرد؛

کاخ سفید چینی ها را به دردسر می اندازد

کاخ سفید چینی ها را به دردسر می اندازد
پایگاه خبری معدن نیوز -کاخ سفید در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد که از دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) می خواهد تا نرخ مالیات بر اساس "تجارت ۳۰۱" بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از چین را سه برابر کند. در همان روز، USTR اعلام کرد که مطالعه کشتی‌سازی، کشتی‌رانی و تدارکات چین را آغاز خواهد کرد. این نوعی سیاست است که از اتحادیه های کارگری مانند کارگران فولاد متحد (USW) حمایت می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -کاخ سفید در 17 آوریل 2024 اعلام کرد که از دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) می خواهد تا نرخ مالیات بر اساس "تجارت 301" بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از چین را سه برابر کند. در همان روز، USTR اعلام کرد که مطالعه کشتی‌سازی، کشتی‌رانی و تدارکات چین را آغاز خواهد کرد. این نوعی سیاست است که از اتحادیه های کارگری مانند کارگران فولاد متحد (USW) حمایت می کند.

در حال حاضر، میانگین تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم بر اساس ماده 301 چین 7.5 درصد است. کاخ سفید تاکید کرد که فولاد و آلومینیوم چین با کمک سیاست ها و یارانه هایی که به طور مصنوعی قیمت ها را کاهش می دهد و پیامدهای زیست محیطی قابل توجهی را به همراه دارد، جایگزین محصولات برتر ایالات متحده می شود. کاخ سفید به عنوان پاسخ، سه برابر کردن نرخ مالیات بر اساس بخش 301 را پیشنهاد می کند و بر نیاز به افزایش کارایی قوانین تأکید می کند.

USTR پس از دریافت طوماری از پنج اتحادیه کارگری، از جمله USW، در ماه مارس، شروع به بررسی بخش های کشتی سازی، کشتیرانی و لجستیک چین کرد. این اتحادیه ها ادعا کردند که چین از سیاست ها و شیوه های غیرمنصفانه برای کنترل صنعت دریایی استفاده می کند. کاترین تای، نماینده USTR اطمینان داد که تحقیقات کامل در مورد نگرانی های اتحادیه ها انجام خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد که وزارت بازرگانی بیش از 30 اقدام ضد دامپینگ (AD) و عوارض جبرانی (CVD) در مورد فولاد اعمال کرده است. در حال حاضر 27 تحقیق پس از آغاز سال جاری در حال انجام است. آنها بر تلاش‌های اخیر برای محدود کردن واردات فولاد و آلومینیوم از چین و سایر کشورها از طریق مکزیک از جمله اعزام یک مقام ارشد به مکزیک تاکید کردند. 

علاوه بر این، کاخ سفید متعهد شد از شش پروژه تولید فولاد سبز حمایت کند و تا سقف 1.5 میلیارد دلار تحت قانون کاهش تورم به این دست پروژه ها اختصاص دهد.

در ماه مارس، وزارت انرژی ایالات متحده برنامه‌هایی را برای پرداخت یارانه به سرمایه گذاری های خصوصی از جمله هزینه‌های کلیولند کلیفز که قصد دارد تولید فولاد را از روش کوره بلند به کوره‌های الکتریکی در میدل‌تاون، تبدیل کند اعلام کرد. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد