معدن

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی در دامغان

دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی در دامغان
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی واقع در شهر دامغان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی واقع در شهر دامغان خبر داد.

سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان اینکه اولین دستاورد سال ۱۴۰۳ مجتمع پتاس به ثبت رسید، توضیح داد: مجتمع پتاس با بهره‌گیری از توانمندی‌های کارشناسان خود، در مدتی کوتاه، موفق به انجام مطالعات و اکتشاف تکمیلی در معدن پلایای حاج علیقلی شهرستان دامغان شد.

شهامی تصریح کرد: وسعت محدوده معدنی این منطقه که در استان سمنان، شهرستان دامغان واقع شده ۶۷۶ کیلومتر مربع و حجم ذخیره معدنی آن ۴۹۱ میلیون متر مکعب شورابه برآورد شده است.

وی ادامه داد: میزان ذخیره نهایی پتاس در این معدن ۳.۵ میلیون و ذخیره کلرید منیزیم ۳۶.۷۷ میلیون تن برآورد شده و این امکان را به وجود می‌آورد که ۵۰ هزار تن پتاس به ظرفیت تولید پتاس کشور اضافه شود و در کنار این میزان تولید سالیانه ۲ تا ۳ میلیون تن نمک صنعتی و ۹۰۰ هزار تن بیشوفیت (کلرید منیزیم ۶ آبه) تولید خواهد شد.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فراخوان جذب سرمایه گذار جهت اجرای عملیات اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری این معدن و طراحی، احداث و بهره برداری از کارخانه فرآوری (به ظرفیت تولید سالانه حداقل  ۵۰ هزار تن کلرید پتاسیم و محصولات جانبی دیگر) در حال برگزاری است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد