سنگ آهن و ذغال سنگ

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

بازار آشفته سنگ آهن جهانی

بازار آشفته سنگ آهن جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز -حجم کل محموله های سنگ آهن ارسال شده به مقاصد جهانی از ۱۹ بندر و ۱۶ شرکت معدنی در استرالیا و برزیل تحت نظرسنجی منظم Mysteel برای دومین هفته متوالی ۷.۷ میلیون تن یا ۲۸.۸ درصد در هفته کاهش یافت و به پایین ترین سطح یک سال گذشته رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -حجم کل محموله های سنگ آهن ارسال شده به مقاصد جهانی از 19 بندر و 16 شرکت معدنی در استرالیا و برزیل تحت نظرسنجی منظم Mysteel برای دومین هفته متوالی 7.7 میلیون تن یا 28.8 درصد در هفته کاهش یافت و به پایین ترین سطح یک سال گذشته رسید.

Mysteel Global دریافت که تعمیر و نگهداری بندر، به علاوه طوفان های دریایی، باعث اختلال در عملیات بندر در استرالیا و کاهش محموله سنگ آهن در این کشور شد.

طی آخرین دوره بررسی، سنگ آهن استرالیا که از 10 بندر این کشور در سراسر جهان حمل می شود، برای دومین هفته متوالی با 4.1 میلیون تن یا 22 درصد کاهش در هفته به 14.5 میلیون تن رسید.

در این میان حجم سنگ آهن ارسال شده به بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن یعنی چین نیز 3.6 میلیون تن یا 23.4 درصد نسبت به هفته قبل را از دست داد و به 11.6 میلیون تن رسید. نظرسنجی نشان داد که هفته گذشته، سه معدن‌کار برتر استرالیا همگی ارسال محموله‌های سنگ آهن خود را به چین کاهش دادند.

به طور خاص، ریوتینتو حجم صادرات خود را برای دومین هفته متوالی به میزان قابل توجه 2.1 میلیون تن یا 46.2 درصد در هفته کاهش داد و به 2.5 میلیون تن رسید. 

تناژ حمل و نقل BHP برای دومین هفته با 430000 تن یا 8.3 درصد در هفته به 4.7 میلیون تن کاهش یافت و محموله های گروه فلزات فورتسکیو 110000 تن یا 3.6 درصد در هفته کاهش یافت و پس از آن بدون تغییر در هفته قبل به 3 میلیون تن رسید.

در همین بازه زمانی، سنگ آهن برزیل ارسالی به مقاصد جهانی نسبت به دو هفته گذشته افزایش یافت و به 4.7 میلیون تن صعود کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد