معدن‌نیوز بررسی کرد:
کوره بلندها به مدار تولید بازگشتند
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - 12:24:21

به گزارش معدن نیوز -بررسی مای استیل نشان داد که تولید در میان فولادسازان کوره بلند چینی (BF) در این هفته به روند صعودی خود ادامه داد و کارخانه‌ها کوره‌های بیشتری را پس از تکمیل روند تعمیر و نگهداری به جریان تولید بازگرداندند. با این حال، افزایش تولید ممکن است به دلیل کاهش حاشیه سود تولید فولاد کاهش یابد.

در تاریخ 6 و 9 می، نرخ استفاده از ظرفیت BF در میان 247 فولادساز تحت نظارت منظم مای استیل به طور متوسط 87.67 درصد بود که 0.64 درصد بیشتر از نرخ ثبت شده در تعطیلات ملی روز کارگر در کشور در 15 مه، زمانی که فولادسازان عموماً تولید معمول خود را حفظ کردند.

طی آخرین دوره بررسی، تولید فولاد در میان این فولادسازان نمونه برداری شده نیز 17200 تن در روز بود که 0.7 درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافت و به 2.35 میلیون تن در روز رسید، در حالی که میانگین نرخ عملیاتی آنها با 1.07 درصد به 81.5 درصد افزایش یافت. 

مای استیل خاطرنشان کرد: همزمان با رشد تولید فولاد، تقاضای فوری کارخانه‌های داخلی برای مواد و خوراک نیز افزایش یافت.
ردیابی مای استیل نشان داد که در 6 تا 9 مه، مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی توسط همان 247 کارخانه فولاد به طور میانگین 2.9 میلیون تن در روز بوده که 53700 تن در روز یا 1.9 درصد بیشتر از سطوح قبل از تعطیلات است.

این امر باعث شد که ذخایر سنگ آهن در انبار فولادسازان پس از تعطیلات کاهش یابد، زیرا کارخانه‌های فولاد در میان چشم‌انداز نه چندان خوش‌بینانه‌ برای مصرف داخلی فولاد فعال نبودند تا ذخایر سنگ آهن خود را تکمیل کنند.

در نتیجه آنچه گفته شد، کل موجودی سنگ آهن وارداتی که توسط 247 کارخانه تحت بررسی مای استیل جمع آوری می شد تا 9 می به 93.2 میلیون تن کاهش یافت که نسبت به 30 آوریل 2 میلیون تن یا 2.1 درصد کاهش داشت. مای استیل همچنین ارزیابی کرد که ذخایر برای 32.6 روز با نرخ استفاده فعلی کافی است، یعنی 1.4 روز کمتر از سطح قبل از تعطیلات.

از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که کارخانه‌های فولاد BF داخلی احتمالاً در مورد افزایش تولید محتاط‌تر هستند، زیرا حاشیه‌های سود تولیدی آنها شروع به کاهش می‌کند.

تا روز پنجشنبه، حدود 52 درصد از همان 247 کارخانه فولاد مورد بررسی می‌توانند از فروش محصولات فولادی خود سود کسب کنند که در مقایسه با پایان آوریل حدود 1 درصد کمتر است.



http://www.madannews.com/Fa/News/641735/کوره بلندها به مدار تولید بازگشتند
بستن   چاپ