معدن‌نیوز بررسی کرد:
انتظار کاهش تولید فولاد در ژاپن
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - 09:48:42

به گزارش معدن نیوز -بر اساس برنامه تولید وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) که در تاریخ 10 می منتشر شد، انتظار می‌رود تولید فولاد خام این کشور برای آوریل تا ژوئن 2 درصد به صورت سالانه کاهش یابد و به 21.7 میلیون تن برسد که این سه ماهه دوم کاهش را نشان می‌دهد. این کاهش به دلیل تضعیف تقاضا برای محصولات فولادی در داخل و تغییر معادلات بین‌المللی است که باعث می‌شود فولادسازان نسبت به خطرات احتمالی محتاطانه نسبت به رشد تولید خود اقدام کنند.

طرح تولید فولاد

انتظار می‌رود تولید فولاد خام 21.7 میلیون تن باشد که مطابق با پیش‌بینی METI است. چشم‌انداز این طرح نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است. با این حال، در مقایسه با سه ماهه گذشته، انتظار می‌رود تولید حدود 300000 تن افزایش یابد و این افزایش تا حدی به دلیل افزایش تولید توسط تولیدکنندگان فولاد از طریق کوره‌‌های الکتریکی علی رغم پیش‌بینی کاهش تولید در تابستان است.

تقاضای فولاد همچنان ضعیف است

به گفته METI، تقاضا برای مواد فولادی تغییر قابل توجهی نداشته است. با این حال، هنوز در بخش‌های کلیدی مانند ساخت و ساز و خودرو نقاط ضعف و مشکلات اساسی وجود دارد. این ضعف در خارج از کشور نیز در تقاضا برای خودرو و ماشین‌آلات ساختمانی و صنعتی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد آخرین طرح ارائه شده منعکس‌کننده این محیط کاهش تقاضا است.

تولید تیرآهن H و میله فولادی کوچک در این سه ماهه (آوریل-ژوئن) افزایش یافته است. این طرح 850000 تن تیرهای H و 1.9 میلیون تن میله فولادی کوچک را هدف قرار داده است. این آمار و ارقام افزایش قابل توجهی را نسبت به سال مالی قبل نشان می‌دهد که انتظار می‌رود 30000 تن تیرآهن H بیشتر و 120000 تن میلگردهای کوچک فولادی بیشتر تولید شود.



http://www.madannews.com/Fa/News/641727/انتظار کاهش تولید فولاد در ژاپن
بستن   چاپ