تداوم حمایت های ایمینو از دانش بنیان ها در 1402
پنجشنبه 10 فروردين 1402 - 05:59:21
ایمیدرو

به گزارش معدن نیوز -مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد: حمایت های ایمینو از شرکت های دانش بنیان در 1402 تداوم خواهد داشت.

مجید وفایی فرد با بیان این مطلب گفت: ایمینو به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو و در راستای سیاست های حمایتی این سازمان، از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در قالب فرهنگ‌سازی، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی، مشاوره و آموزش حمایت می کند.


وی ادامه داد: طبق آمار معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، حدود 450 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور شناسایی شده اند و ایمینو تاکنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم با 130 شرکت دانش‌بنیان شده است.

انواع حمایت‌های ایمینو از شرکت‌های دانش‌بنیان

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با اشاره به جزئیات حمایت‌های ایمینو از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: با توجه به دشوار بودن معرفی و ورود محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به واحدهای معدنی و صنایعی معدنی بزرگ مقیاس، ایمینو این شرایط را تسهیل کرده است.

وی افزود: برگزاری تورهای فناورانه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با سابقه، اقدام دیگر ایمینو برای رفع چالش‌های پیش روی معادن و صنایع بزرگ مقیاس است. برگزاری رویدادهای نونمایی و جذب سرمایه، برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مدیران ارشد این واحدها، گام دیگر ایمینو است.

مجید وفایی فرد با اشاره به ایجاد فضای کار اشتراکی در ایمینو، به عنوان یکی دیگر از محورهای حمایت این مرکز از دانش بنیان ها گفت: ایمینو این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیانی که اسپین‌آف استارتاپی در حوزه معدن و صنایع معدنی خلق می‌کنند، تیم خود را برای توسعه بازار و استفاده از خدمات شتابدهی در ایمینو مستقر کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و خدمات مشاوره کسب و کار رایگان با نگرش دانش‌بنیان و استارتاپی، برگزاری نمایشگاه‌های حوزه معدن برای ایجاد ارتباط موثر در جهت توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و نیز بازدید مدیران ایمینو یا ایمیدرو از خط تولید یا کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برای شناسایی بهتر توانمندی آن‌ها، از دیگر اقدامات حمایتی این مرکز از شرکت های دانش بنیان است.

رویدادهای دایان

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای دایان به عنوان یکی از راهکارهای ایمینو برای شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: در سال 1401، 5 رویداد دایان در حوزه های فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات، بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، فرآوری مواد معدنی و انقلاب صنعتی چهارم برگزار شد.

وی افزود: در این رویدادها، 25 شرکت دانش بنیان به ارائه توانمندی های خود پرداختند.


http://www.madannews.com/Fa/News/630624/تداوم حمایت های ایمینو از دانش بنیان ها در 1402
بستن   چاپ