رشد تولید ماشین‌آلات معدنی در سال 1401
شنبه 27 اسفند 1401 - 10:47:48
بازار

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل دفتر ماشین‌آلات سنگین وزارت صمت از رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی خبر داد.

ابوذر جمشیدوند با اشاره به تحول در حوزه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ میزان تولید در این حوزه، حدود یک هزار و ۷۰۰ عدد بود که امسال این رقم با رشد ۱۰۰ درصدی به سه هزار و ۵۰۰ عدد افزایش یافته است.

وی افزود: اتفاق خوبی که امسال در این حوزه اتفاق افتاد، از همان ابتدای اردیبهشت ماه حدود ساخت داخل مشخص شد و تولیدکنندگان بر اساس محدوده ساخت ثبت سفارش کردند و در این مسیر پیش رفتند.

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات سنگین وزارت صمت درخصوص مزایای مشخص شدن حدود ساخت داخل، مطرح کرد: این امر تاثیر زیادی در مدیریت حوزه واردات دارد؛ بدین صورت که بر این اساس، برای هر آنچه که نیاز داخل است و میزان تولید داخل پاسخگو نیست، ثبت سفارش واردات خواهد شد.

جمشیدوند خاطرنشان کرد: همچنین امسال با دستور و تاکید وزیر صمت، یک دفتر تخصصی با رویکرد تمرکز بر فعالیت‌های تخصصی در حوزه صادرات، واردات، تولید و مدیریت یکپارچه راه‌اندازی شد که در نتیجه آن، یک حوزه اطلاعات و تحلیل شکل گرفت که دستاوردهایی نیز درپی داشته است.



http://www.madannews.com/Fa/News/630542/رشد تولید ماشین‌آلات معدنی در سال 1401
بستن   چاپ