افزایش شتاب در رشد شاخص بورس
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 16:49:41
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) با ۳۸ هزار واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۱۵۷ واحد افزایش به ۵۵۴ هزار و ۱۹۰ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۷۸۱ واحد رشد به ۳۲۷ هزار و ۷۳۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۷۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۷۳۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۲۴۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۹۹۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۵۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۱۹ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۱۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷۴ واحد افزایش داشت و به ۲۳ هزار و ۸۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۱۸ هزار و ۴۴۸ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.


http://www.madannews.com/Fa/News/630521/افزایش شتاب در رشد شاخص بورس
بستن   چاپ