طی 10 ماهه سال جاری به ثبت رسید؛
رشد 17.7 درصدی صادرات کشور
شنبه 20 اسفند 1401 - 10:26:44
فارس

به گزارش معدن نیوز -وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال صادرات ما ۱۷.۷ درصد رشد و واردات نیز ۱۶.۹ درصد رشد داشت.

سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه مراسم آغاز دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی یکی از تشکل‌های بسیار مهم در ساختار کشور‌ و یک اجتماع همگرا در بین فعالان اقتصادی است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: خوشبختانه در یک سال و نیم گذشته تعامل بسیار خوبی با اتاق داشته‌ایم و امروز نیز انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در سه ماه گذشته کارهای بسیار زیادی انجام شد تا این انتخابات به خوبی برگزار شود و در این باره ۱۲۰۰ نفر به عنوان داوطلب عضویت در اتاق‌های سراسر کشور حضور یافته‌اند و تلاش زیادی انجام شد تا حاشیه‌ای به وجود نیاید و تاکنون هم چنین مواردی نبوده است.

فاطمی امین با اشاره به آمار تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال صادرات ما ۱۷.۷ درصد رشد داشته و واردات نیز ۱۶.۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه واردات به سه گروه کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مصرفی تقسیم می‌شود، بیان داشت: واردات کالاهای واسطه‌ای ۱۶ درصد رشد، واردات کالاهای سرمایه‌ای ۵۱ درصد و واردات کالاهای مصرفی منفی ۸ درصد در 10 ماهه امسال رشد داشته است، بر این اساس واردات ما در خدمت تولید بوده است.

فاطمی‌امین اظهار داشت: سال گذشته در ۱۰ ماه از سال، ۵ میلیارد دلار واردات ماشین آلات داشتیم، اما در ۱۰ ماهه‌ امسال واردات ماشین آلات ۸ میلیارد دلار بود‌؛ این موضوع نویدبخش این است که فعالان اقتصادی باوجود مشکلات موجود، حرکت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند و ما نیز به عنوان دولت وظیفه حمایت از آنها را بر عهده داریم.

وی اظهار داشت: ما باید هوشمندانه حرکت کنیم و تمرکز صادرات ما باید روی کالا‌های پیچیده و کالاهایی که کمتر کشورهایی آن را صادر می‌کنند، باشد.‌


http://www.madannews.com/Fa/News/630456/رشد 17.7 درصدی صادرات کشور
بستن   چاپ