معدن‌نیوز بررسی کرد:
حجم خرید گاز در چین چقدر خواهد بود؟
شنبه 13 اسفند 1401 - 15:19:09

به گزارش معدن نیوز -یکی از مدیران شرکت پتروچاینا گفت: تقاضای گاز طبیعی در چین احتمالاً امسال با احیای اقتصاد رشد خواهد کرد، اما اینکه آیا افزایش واردات گاز طبیعی مایع (LNG) این کشور نیز افزایش پیدا می‌کند یا نه به قیمت‌های لحظه‌ای بستگی دارد.

 واردات LNG چین در سال گذشته نزدیک به 20 درصد کاهش یافت و به 63.4 میلیون تن رسید و به عنوان خریدار شماره 2 LNG در جهان پس از ژاپن به دلیل اقدامات قرنطینه صفر کووید و قیمت‌های بالای نقطه ای به تقاضا کاهش یافت. 

یائویو ژانگ، مدیر کل LNG جهانی و انرژی‌های نو در شرکت بین‌المللی پتروچاینا در حاشیه کنفرانس انرژی در توکیو به رویترز گفت: «ما انتظار داریم امسال مصرف گاز طبیعی به سطح سالم تری نسبت به سال 2022 بازگردد.

 داده‌های کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین نشان می‌دهد که مصرف ظاهری گاز چین در سال 2022، 366.3 میلیارد متر مکعب بوده که 1.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.  

ژانگ گفت: ممکن است بهبود کمی بیشتر در اقتصاد (چین) وجود داشته باشد.

 پتروچاینا، بازوی فهرست شده شرکت ملی نفت چین، بزرگترین واردکننده گاز این کشور است.

 آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که با افزایش فعالیت‌های اقتصادی چین پس از پایان قرنطینه، تقاضای داخلی LNG در سال جاری می‌تواند 10 درصد افزایش یابد، اما ژانگ در پیش‌بینی‌ها محتاط بود.  

ژانگ گفت: امسال، بسته به سطح قیمت در بازار نقدی، رویکرد مشابهی را در پیش خواهیم گرفت، سپس تصمیم خواهیم گرفت که آیا می‌خواهیم بیشتر بخریم یا نه؟

 "اگر قیمت لحظه‌ای LNG مانند سال گذشته بالا بماند، ما انتظار بازگشت سریع خرید LNG در چین را نداریم."

 روسیه یکی از منابع کلیدی برای تامین خط لوله و LNG به چین است.  این کشورها علیرغم تصمیم مسکو برای اعزام نیرو به اوکراین در سال گذشته، متحدان نزدیک خود هستند.  پکن از تهاجم خواندن اقدام نظامی روسیه خودداری کرده است.

 ژانگ خاطرنشان کرد که شرکت پتروچاینا از طریق CNPC، در پروژه های Yamal LNG و Arctic LNG 2 در روسیه شریک است و گاز روسیه را از طریق خط لوله خریداری می‌کند.

 او گفت: "من انتظار ندارم که این روابط متوقف شود زیرا در حال حاضر هیچ تحریمی برای LNG وجود ندارد. من فکر می کنم که کار مثل همیشه خواهد بود - ما حجم سهام خود - خط لوله و LNG را افزایش خواهیم داد."

 روسیه می‌خواهد عرضه گاز خط لوله به چین را از طریق مسیرهای جدید افزایش دهد، به‌ویژه که این کشور در بازار اروپایی زمانی خود دچار افت شده است.


http://www.madannews.com/Fa/News/630365/حجم خرید گاز در چین چقدر خواهد بود؟
بستن   چاپ