معدن‌نیوز بررسی کرد:
بازگشت اقتصاد چین چه بر سر نفت می‌آورد؟
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 14:58:51

به گزارش معدن نیوز -در حالی که نشانه‌هایی از عرضه فراوان و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا با افزایش امیدها نسبت به تقاضای بیشتر ناشی از جهش تولید در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، مقابله کرد، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت و از رشد قبلی خود کاست.

به گزارش منابع بازار به نقل از داده‌های موسسه نفت آمریکا (API)، پیش از آمار رسمی ذخایر اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 24 فوریه 6.2 میلیون بشکه افزایش یافت. در همین حین قیمت نفت خام برنت با 33 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 83.12 دلار در هر بشکه رسید.

روزنامه تجاری کومرسانت به نقل از منابع خود گزارش داد که دیگر با ظهور نشانه‌های دیگر عرضه کافی، مانند وصول خبر افزایش تولید نفت روسیه و رسیدن برای اولین بار در ماه فوریه به سطح قبل از تحریم‌ها و همچنین بر اساس نظرسنجی رویترز، افزایش تولید اوپک در فوریه، قیمت‌ها کاهش یافت.

استفان برنوک از دلالان نفت PVM گفت: «اقتصاد چین اکنون در حال بازگشت است و این تنها می‌تواند یک محرک مثبت برای قیمت نفت باشد. او افزود که عرضه انعطاف‌پذیر روسیه علاقه خریداران را از بین می برد.

قیمت نفت با حمایت یک شاخص رسمی که نشان می‌داد فعالیت‌های تولیدی چین با سریع‌ترین سرعت در بیش از یک دهه گذشته در فوریه افزایش یافته بود، افزایش یافت و امیدواری‌ها را افزایش داد که بهبود اقتصاد این کشور می‌تواند کندی اقتصاد جهانی را جبران کند و تقاضای نفت را افزایش دهد.

در حالی که شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی چین (PMI) در ماه گذشته به 52.6 در مقابل 50.1 در ژانویه رسید، نظرسنجی بخش خصوصی نیز نشان داد که فعالیت برای اولین بار در هفت ماه گذشته افزایش یافته است.

Yeap Jun Rong، استراتژیست بازار در IG گفت: «یک دور دیگر از غافلگیری صعودی در PMI چین، بهبودی قوی‌تر از حد انتظار را ایجاد می‌کند که از چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تر تقاضا برای نفت حمایت می‌کند.»



http://www.madannews.com/Fa/News/630332/بازگشت اقتصاد چین چه بر سر نفت می‌آورد؟
بستن   چاپ