پیش‌بینی تولید کنسانتره سنگ آهن چین در نیمه اول سال 2023
کیوان جعفری طهرانی؛ تحلیلگر ارشد بازارهای بین‌المللی فولاد و سنگ آهن
پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 13:00:54
ایراسین

به گزارش معدن نیوز -انتظار می رود تولید کنسانتره سنگ آهن در شمال چین در نیمه اول ۲۰۲۳ دوباره احیا شده و افزایشی شود. با توجه به محدودیت های قبلی کنگره ملی و حوادث استان های هبی و شانشی در سال گذشته، این محدودیت ها اکنون پس از جلسات دو قلو (Two Sessions) برداشته می شوند و در نتیجه تولید را تقویت خواهد کرد.

انتظار می رود تولید کنسانتره سنگ آهن در شمال چین در نیمه اول ۲۰۲۳ دوباره احیا شده و افزایشی شود. با توجه به محدودیت های قبلی کنگره ملی و حوادث استان های هبی و شانشی در سال گذشته، این محدودیت ها اکنون پس از جلسات دو قلو (Two Sessions) برداشته می شوند و در نتیجه تولید را تقویت خواهد کرد. با این حال جلسات دو قلو در پکن می تواند منجر به محدودیت های بیشتری شود که ممکن است تولید را در هفته های آینده سرکوب کرده و تحت فشار قرار دهد.

جلسات دو قلو اصطلاحی است که به جلسات عمومی سالانه کنگره ملی خلق چین و حزب سیاسی خلق چین اشاره دارد که معمولا در محدوده زمانی نیمه اول ماه مارس هر سال برگزار می گردند.

تولید کنسانتره ماهانه در شمال چین توسط ۳۳۲ شرکت معدنی فعال در این منطقه به پایین ترین سطح یعنی ۶.۱۸ میلیون تن کاهش یافته است که در وهله اول به دلیل برخی محدودیت ها در ماه اکتبر سال گذشته بوده است. ثبت این میزان تولید در وهله اول ناشی از کاهش تولید در هبی و شانشی بوده است چراکه مجموع تولید این استان ها ۴.۷۵ میلیون تن گزارش شده که ۲.۷۱ میلیون تن یا ۳۶ درصد افت را در طول این مدت نسبت به سال قبل نشان می دهد. با این حال مجموع تولید این استان ها از آن زمان ۱.۴۴ میلیون تن افزایش یافته است.

انتظار می رود حدود ۳۵ درصد از معادن سنگ آهن شمال چین در ماه مارس و پس از نشست دو قلو، تولید کامل خود را از سر بگیرند. از سوی دیگر انتظار می رود که ۵۵ درصد از آنها از ژوئن به طور کامل فعالیت خود را از سر بگیرند. ۱۰ درصد از معادن مورد بررسی نیز هیچ تاریخی را برای شروع دوباره فعالیت های خود اعلام نکرده اند.

به منظور انجام این تحقیق، ۵۱ سایت معدنی با مجموع ظرفیت سالانه ۳۷.۲ میلیون تن مورد بررسی قرار گرفت که از میان این سایت ها ۲۳ مورد فعالیت خود را از سر گرفته اند و ۳ سایت برنامه هایی برای افزایش تولید خود تا حدود ۳۰ هزار تن را دارند. ۱۷ سایت باقیمانده نیز به فعالیت خود ادامه می دهند و در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش تولید خود ندارند.

اگر تمامی ۲۸ معدنی که قبلا تعطیل شده بودند در سال جاری فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و از سر بگیرند این میزان تولید سالانه ۱۶ میلیون تن به ظرفیت کنسانتره چین اضافه خواهد کرد. به این ترتیب تولید احتمالا به دلیل محدودیت های جلسه دوقلو در اواسط ماه مارس، قبل از اینکه در ژوئن برگشته و به اوج خود برسد، اندکی کاهش خواهد یافت.


http://www.madannews.com/Fa/News/630236/پیش‌بینی تولید کنسانتره سنگ آهن چین در نیمه اول سال 2023
بستن   چاپ