صعود طلا در پی کاهش دلار
چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 10:32:13
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -با کاهش ارزش دلار آمریکا از اوج یک ماهه خود، طلا افزایش یافت.

 قیمت طلا امروز(چهارشنبه) با کاهش دلار آمریکا افزایش یافت زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو علیرغم گزارش شگفت‌انگیز مشاغل هفته گذشته، به موضع جنگ‌طلبانه‌تر بازنگشت. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و پنج دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۲ درصد افزایش به ۱۸۷۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۷۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار با کاهش ۰.۲ درصدی نسبت به اوج یک ماهه در جلسه قبل عقب‌نشینی کرد. دلار ضعیف‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان‌تر می‌کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که فدرال رزرو برای مهار تورم بالا، احتمالا باید نرخ بهره را حداقل به ۵.۴ درصد افزایش دهد. طلا نسبت به نرخ‌های بهره بالا حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

کسری تجاری ایالات‌متحده در ماه دسامبر افزایش یافت و نیمی از انقباض شدید ماه قبل را معکوس کرد زیرا واردات دوباره بهبود یافت و صادرات کالاها در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی و کاهش قیمت نفت خام به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید.

در همین حال، داده‌های بانک مرکزی چین نشان داد که چین در پایان ژانویه ۶۵.۱۲ میلیون اونس طلای تروی در اختیار داشت که از ۶۴.۶۴ میلیون اونس در پایان دسامبر افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۳۲ درصد افزایش یافت و از ۹۱۷.۹۲ تن در روز دوشنبه به ۹۲۰.۸۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۲.۲۷ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۷۷.۴ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۴۲ دلار و ۲۴ سنت رسید.


http://www.madannews.com/Fa/News/630017/صعود طلا در پی کاهش دلار
بستن   چاپ