معدن‌نیوز بررسی کرد:
تعلیق تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم آمریکا توسط اتحادیه اروپا
يکشنبه 16 بهمن 1401 - 16:39:49

به گزارش معدن نیوز -اتحادیه اروپا و ایالات متحده آغاز گفتگوها برای حل و فصل اختلافات تجاری خود در مورد فولاد و آلومینیوم - و در عین حال رسیدگی به انحرافات بازار ناشی از اقدامات چین، اعلام کرده‌اند.

مناقشه تجاری به زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده بازمی‌گردد که در مارس 2018 تصمیم به اعمال تعرفه‌های اضافی بر صادرات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا به ایالات متحده گرفت. این عوارض برای فولاد 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد تعیین شد. بر اساس گزارش کمیسیون اروپا، این مبلغ به 6.4 میلیارد یورو می‌رسد.

به عنوان یک اقدام متقابل، اتحادیه اروپا تعرفه‌های اضافی را بر فهرستی از واردات آمریکا به ارزش 2.8 میلیارد یورو وضع کرد. محصولات مورد نظر شامل فولاد، آلومینیوم، کره بادام زمینی، ویسکی، موتور سیکلت و شلوار جین بود.

این بلوک قرار بود در ماه آینده 3.6 میلیارد یورو به عنوان هزینه‌های تلافی جویانه اضافه کند تا به طور کامل اثرات تعرفه‌های ترامپ را خنثی کند، اما این افزایش برنامه‌ریزی شده اکنون به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است تا فرصتی برای موفقیت در گفتگو ایجاد شود.

در بیانیه مشترکی که توسط والدیس دامبروسکیس معاون اجرایی کمیسیون اروپا، کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده و جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده امضا شد، رهبران متعهد شدند که برای یافتن "راه‌حل‌های موثری که صنایع حیاتی ما را حفظ می‌کند" با یکدیگر همکاری کنند.

هر دو طرف اقیانوس اطلس مصمم به مقابله با مشکل ظرفیت مازاد فولاد و آلومینیوم هستند، که بر اساس این بیانیه، "عمدتاً توسط اشخاص ثالث، عمدتاً چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده هر دو ماده در جهان، هدایت می‌شود."
ظرفیت مازاد زمانی اتفاق می‌افتد که تقاضا برای یک محصول کمتر از مقداری باشد که یک کسب و کار به طور بالقوه می‌تواند عرضه کند. چین مدت‌هاست به این موضوع متهم شده است، که باعث می‌شود این کشور میلیون‌ها تن فولاد و آلومینیوم را که مصرف‌کنندگان داخلی آن خریداری نمی‌کنند، انباشته کند.

با رشد ظرفیت چین و افزایش سهام، شرکت‌ها در اروپا و ایالات متحده از رقابت ناعادلانه رنج می‌برند که منجر به کاهش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود.

رهبران سه کشور گفتند: «تغییرهای ناشی از این ظرفیت مازاد، تهدیدی جدی برای صنایع فولاد و آلومینیوم بازارمحور اتحادیه اروپا و ایالات متحده و کارگران این صنایع است. به نگرانی‌های مشترک رسیدگی کنید و کشورهایی مانند چین را که از سیاست‌های انحراف‌کننده تجارت حمایت می‌کنند، سر جای خود بنشانید.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواهان یافتن راه‌حلی بلندمدت و قابل اجرا قبل از پایان سال هستند. علاوه بر تجارت، این گفتگوها همچنین به منظور تقویت "اتحاد دموکراتیک" بین شرکای فراآتلانتیک است.

این پیشرفت دیپلماتیک نشان دهنده عصر جدیدی در روابط اتحادیه اروپا و آمریکا پس از ورود جو بایدن به کاخ سفید است. پرزیدنت بایدن بارها تمایل خود را برای ایجاد ائتلاف با کشورهای همبسته برای مقابله با انبوه چالش‌های ناشی از چین، که دموکرات‌ها آن را رقیب اصلی آمریکا در صحنه جهانی می‌دانند، ابراز کرده است.

همچنین بایدن قرار است ماه آینده برای نشستی در سطح بالا با رهبران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کند.



http://www.madannews.com/Fa/News/629974/تعلیق تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم آمریکا توسط اتحادیه اروپا
بستن   چاپ