برگزاری مزایده 51 معدن غیرفعال استان تهران
پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 14:18:39
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با برگزاری مزایده ۵۱ معدن غیرفعال استان تهران، دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان وجود ندارد.

علی عبدی افزود: در استان تهران ۳۵۰ فقره معدن وجود دارد که از بین آنها ۲۸۰ فقره دارای بهره‌بردار بوده و ۷۰ فقره دیگر نیز فاقد بهره بردار و به عبارتی متروکه و غیرفعال است.

وی گفت: پس از بازبینی محدوده های معدنی و نقشه‌های کاداستر مربوطه، سال گذشته ۷۰ معدن باقی مانده به مزایده گذاشته شد که فقط ۱۹ فقره آنها صاحب بهره بردار شد و در آینده نزدیک پروانه بهره برداری آنها صادر خواهد شد.

عبدی ادامه داد: مزایده بقیه ۵۱ معدن باقی مانده در تاریخ ۲۱ دی ماه امسال برگزار شد که ۱۶ برنده داشت و برای بقیه آنها متقاضی پیدا نشد. امید می رود تا پایان سال ۱۴۰۲ این معادن نیز تعیین تکلیف شده و صاحب پروانه بهره برداری شوند.

وی اظهار داشت: در نخستین فرصت طی ماه های آینده، معادن باقی مانده مجدد به مزایده گذاشته خواهد شد و پس از دو بار مزایده رفتن، در صورتی که متقاضی نداشت، پس از ۶ ماه به اولین مراجعه کننده بدون فرآیند مزایده واگذار خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: به این ترتیب دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان تهران وجود ندارد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد معادن استان تهران را معادن مصالح ساختمانی تشکیل می دهد که شامل سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ آهک و غیره است و میزان ذخایر قطعی آنها ۲.۲ میلیارد تن است.

وی گفت: در مجموع ۲۶ نوع ماده معدنی در استان تهران یافت می شود و ظرفیت اسمی کل پروانه های بهره‌برداری معادن استان ۵۲ میلیون تن است.


http://www.madannews.com/Fa/News/629941/برگزاری مزایده 51 معدن غیرفعال استان تهران
بستن   چاپ