مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:
دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و بقای صنایع بزرگ هستند
دوشنبه 10 بهمن 1401 - 13:16:29

به گزارش معدن نیوز -مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای برنامه‌های پیشرفت و توسعه به یکی از مولفه‌های جدی در برنامه‌های خودش رسیده است که حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است. 

حمیدیان افزود: واقعیت اجتناب‌ناپذیری صنایع بزرگ در دنیا و ایران این است که برای حضور در رقابت‌های جدی باید از روش‌های نوین برای بقا و پیشرفت بنگاه‌ها استفاده کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع پایه اهمیت بیشتری می‌توانند داشته باشند؛ ضمن اینکه فعالیت‌هایی که در این صنعت، در حوزه دانش‌بنیان انجام نشده ما را بر این داشت که باید یک برنامه بسیار جدی و سریع داشته باشیم. در این راستا در شرکت سنگ آهن مرکزی چند اقدام انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه دانش بنیان گفت: در درجه نخست شرکت‌هایی که به نحوی در همکاری با شرکت سنگ آهن مرکزی بودند، شناسایی شدند و ظرفیت‌ها آن برآورد و سفارش‌های جدید به آن‌ها داده شد. ضمن اینکه برنامه‌های مشارکت با این شرکت‌ها تعریف کردیم و در زمینه توسعه بازار و همکاری آن‌ها با سایر شرکت‌های فولادی مشغول فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: همچنین یک سری نیازهایی که به صورت سنتی در شرکت شناسایی شده بود تحت رویدادهایی در چندین نمایشگاه و همایش مختلف هم در حوزه دانش‌بنیان و هم در حوزه صنعت فولاد از سوی شرکت ارائه و توسط این شرکت‌ها راه‌حل‌هایی ارائه شد که برخی از این راه‌حل‌ها عملیاتی شده و برخی دیگر در مسیر ارزیابی است. این مسیر دومی است که در راستای همکاری بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان در آن گام برداشتیم.

به گفته‌ی حمیدیان این اقدامات به تنهایی کافی نیست و بسیاری از مسائل و نیازهای اساسی که تاثیرگذار است می‌تواند توسط نخبگان و فناوران شناسایی شود. همچنین تورهای نخبگانی برای بازدید از شرکت برنامه‌ریزی شده است که در این راستا بتوانند جلساتی با بخش‌های مختلف داشته باشند که هدف این است که تشخیص مساله و سپس ارائه راهکار توسط این افراد صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان کرد:‌ معتقدیم که برای اینکه بتوانیم شتاب دانش‌بنیانی شرکت‌ها و استفاده حداکثری از حوزه دانش ‌را در شرکت‌های بزرگی مانند سنگ آهن مرکزی محقق کنیم؛ نیازمند زیرساخت، پلتفرم و اکوسیستم دانش‌بنیانی هستیم. در این راستا مجوز اولین CBC معدنی حوزه فولاد کشور را اخذ کردیم و امیدواریم با فعال کردن آن بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های هدفمند‌تری در حوزه فعالیت دانش‌بنیان شرکت‌ها فولادی داشته باشیم.

وی همچنین خبر داد: مجموعه نوآوری و فناوری شرکت سنگ‌آهن مرکزی بزودی کلنگ‌زنی خواهد شد که محیطی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

حمیدیان در پایان گفت:‌ همچنین با مجموعه ایمینو همکاری‌هایی شکل‌گرفته است و طی این همکاری در حال حمایت، سرمایه‌گذاری و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. با چند پارک علم و فناوری نیز به صورت ویژه تفاهم همکاری داریم تا بتوانیم سرعت فعالیت‌های این شرکت را به صورت زیرساختی و در قالب اکوسیستم با شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه دهیم. با حدود ۱۰۰ مجموعه دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم و امیدواریم با این اقدامات و برنامه‌ها شتاب همکاری‌ها بیشتر شود و بتوانیم حجم تبادلات و تعاملات را نیز افزایش دهیم.
  



http://www.madannews.com/Fa/News/629892/دانش‌بنیان‌ها، عامل توسعه و بقای صنایع بزرگ هستند
بستن   چاپ