کاهش تولید فولاد خام ژاپن در سال 2022
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 13:21:23
ایراسین

به گزارش معدن نیوز -تولید فولاد خام سومین تولیدکننده بزرگ جهان در سال ۲۰۲۲، کاهش یافت.

تولید فولاد خام ژاپن در سال ۲۰۲۲، کاهش یافت.

آمار فدراسیون آهن و فولاد ژاپن نشان می‌دهد که تولید فولاد خام در این کشور برای اولین بار در دو سال گذشته به ۸۹.۲۳ میلیون تن کاهش یافته است.

ژاپن، سومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، در سال ۲۰۲۲ به دلیل کاهش تولید خودرو و تقاضای صادرات به خاطر تورم بالا و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا در بحبوحه رکود اقتصاد جهانی، ۷.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

به طور نمونه، شرکت تویوتا موتور ژاپن در طول همه‌گیری COVID-۱۹، با مدیریت زنجیره‌های تأمین خود بهتر از خودروسازان عمل کرد ولی در سال گذشته قربانی کمبود طولانی‌مدت تراشه‌های الکترونیکی خودرو شد و اهداف تولید ماهانه‌اش را به طور مکرر کاهش داد.

در پی کم شدن مصرف فولاد در این کشور، فولادسازان ژاپنی تعداد کوره‌های بلند را کاهش داده‌اند که این موضوع‌ نشان‌دهنده بازگشت تولید فولاد ژاپن به ۱۰۰ میلیون تن از نقطه نظر ظرفیت عرضه، حتی در صورت افزایش تقاضا است.

تولید فولاد در سه ماهه اکتبر تا دسامبر با ۱۱.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۲۱.۴۲ میلیون تن رسید. همچنین در دسامبر ۱۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۶.۹ میلیون تن رسید که نسبت به نوامبر ۳.۸ درصد با کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق آخرین آمار انجمن جهانی فولاد، ژاپن سومین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیا است و Nippon Steel, JFE, and Kobe Steel جزء شرکت‌های فعال و مطرح در این کشور به شمار می‌روند.


http://www.madannews.com/Fa/News/629820/کاهش تولید فولاد خام ژاپن در سال 2022
بستن   چاپ