صادرات 273 میلیون دلار محصولات معدنی از استان قزوین
چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 12:43:46
تسنیم

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۷۳ میلیون محصولات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که ۹۰ درصد آن محصولات فلزی به ویژه فولاد بوده است.

عزیزالله افضلی با اشاره به وضعیت صادرات صنایع پایین‌دست معادن در استان اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 273 میلیون محصولات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از استان قزوین به وزن 467 هزار تن به خارج از کشور صادر شده که بیش از 89 درصد آن محصولات فلزی به ویژه فولاد بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین در 9 ماهه امسال 243 میلیون دلار از محصولات معدنی فلزی مانند آهن‌آلات، شمش فولاد، مفتول مس و شمش روی به وزن 276 هزار تن از مبادی گمرکی استان قزوین به کشورهای مختلف جهان صادر شده که از نظر وزنی 59.2 درصد وزن صادرات بخش صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی استان را به خود اختصاص داده است.

افضلی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 187 هزار تن از محصولات صنایع معدنی غیرفلزی از جمله کاشی، سرامیک و شیشه به ارزش 29 میلیون دلار از استان قزوین به سایر نقاط جهان صادر شده است که از نظر وزنی 40 درصد وزن صادرات این بخش و از نظر ارزشی 10.7 درصد ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به آمار ناچیز صادرات محصولات خام معدنی از استان قزوین یادآور شد: در 9 ماهه امسال 2 هزار تن سنگ معدن به ارزش یک میلیون دلار از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزنی حدود 0.5 درصد صادرات این بخش و از نظر ارزشی 0.75 درصد صادرات این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.

افضلی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 494 میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: بنابراین صادرات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی استان قزوین 55.2 درصد از کل صادرات استان قزوین را شامل می‌شود که با توجه به مصرف بالای انرژی در این بخش نیازمند تغییر رویکرد صادراتی استان هستیم.


http://www.madannews.com/Fa/News/629817/صادرات 273 میلیون دلار محصولات معدنی از استان قزوین
بستن   چاپ