رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند
سه شنبه 4 بهمن 1401 - 12:50:15
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مسئولان فنی معادن نباید در انجام نظارت‌های تخصصی کوتاهی کنند، گفت: پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

 تیمور پورحیدری پس از بازدید سرزده‌ای که از معادن موقت رودخانه سپیدرود داشت در بین خبرنگاران خطاب به پیمانکاران متخلف، اظهار داشت: پیمانکارانی که خارج از محدوده تعریف شده در مجوزشان اقدام به بهره برداری از معادن کنند، این اداره کل ضمن سلب صلاحیت و جریمه، به اتهام دست اندازی بر انفال دولت، متخلفان را بدون معطلی به دستگاه قضا معرفی می‌کند.

وی مسئولان فنی معادن را بازوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواند و بیان کرد: این مسئولان باید نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن داشته باشند. رسالت نظام مهندسی معدن تربیت و نظارت بر عملکرد فارغ التحصیلان معدن برای فعالیت بعنوان مسئولین فنی است لذا انتظار داریم این مسئولان به‌عنوان چشم‌های نظارتی این اداره کل با دقت نظر و انعکاس گزارش‌های به موقع و فنی از معادن در بهره برداری صحیح و قانونی معادن سهیم باشند.

پورحیدری در ادامه با اشاره به برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها توسط برخی از کامیون‌داران گفت: نزدیکی رودخانه‌ها با مراکز دانه بندی و تخلیه مصالح، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت شن و ماسه رودخانه‌ای نسبت به ماسه‌های کوهی سبب شده برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تمام توان به بازدیدهای سرزده از روند فعالیت معادن ادامه خواهد داد و با هر تخلف و کوتاهی از سوی مسئولان فنی و پیمانکاران به شدت برخورد می‌کند.
 



http://www.madannews.com/Fa/News/629798/پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند
بستن   چاپ