کشف ذخایر عظیم طلا در صربستان
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 15:03:26
تسنیم

به گزارش معدن نیوز -وزیر معدن و انرژی صربستان از کشف یک معدن بزرگ طلا در این کشور خبر داد.

دوبراوکا ددوویچ نگر، وزیر معدن و انرژی صربستان روز جمعه اعلام کرد که یک ذخیره بزرگ طلا در صربستان کشف شده است.

وی گفت: نتایج اولیه آزمایشات فناوری نشان داده است که امکان استخراج کنسانتره طلای خالص با ضریب بهره برداری کل طلای بیش از 93 درصد از کانسار جدید وجود دارد.

این مقام صربستان تاکید کرد که این کشف می تواند برای اقتصاد این کشور، به ویژه برای قسمت‌های شرقی، اهمیت زیادی داشته باشد.

این کشف توسط شرکت کانادایی فلزات گرانبهای داندی Dundee Precious Metals که پروژه هایی را در این کشور حوزه بالکان در دست دارد، صورت گرفته است.

این شرکت استخراج طلا گفت که یک معدن طلا با عیار بالا در منطقه اکتشاف کوکا راکیتا در شرق صربستان کشف کرده است و انتظار دارد «نتایج استثنایی» از حفاری اخیر خود به دست بیاورد.

وزیر معدن این کشور تاکید کرد: این پروژه در مرحله تحلیل قرار دارد و بررسی‌های تکمیلی برای بررسی میزان ذخایر طلا ضروری است.

پیش از این، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفته بود که کشورش ذخایر طلای خود را در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

بر اساس آخرین داده های شورای جهانی طلا، ذخایر طلای صربستان به میزان 38.1 تن، این کشور را به اقتصاد پیشروی منطقه بالکان از نظر ذخایر طلا و 54مین اقتصاد جهان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/


http://www.madannews.com/Fa/News/629779/کشف ذخایر عظیم طلا در صربستان
بستن   چاپ