پرداخت 782 همت تسهیلات به بخش صنعت و معدن
چهارشنبه 28 دي 1401 - 09:23:00
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ۷۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۸ماهه امسال به بخش صنعت و معدن داده شده که این میزان ۶۷ درصد رقم مصوب برای کل سال ۱۴۰۱ است.

امید قالیباف در مورد پرداخت تسهیلات به بخش تولید، اظهار کرد: بر اساس توافق وزرای صنعت، معدن و تجارت، و اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی قرار است امسال ۱۱۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن داده شود.

وی ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال ۷۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است؛ همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰ درصد در سال قبل به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مشاور وزیر صمت با تاکید بر سیاست این وزارتخانه در افزایش سهم تامین مالی به صورت زنجیره‌ای گفت: در ۹ماهه امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق گام تامین مالی شد که در مقایسه با مجموع دو سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹ هزار میلیارد تومان بود جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

قالیباف توضیح داد: تامین مالی زنجیره‌ای به روشی گفته می‌شود که واحدهای تولیدی که در طول هم هستند با یک بار اخذ تسهیلات تامین مالی شوند. در این روش کارایی نقدینگی افزایش و شفافیت گردش مالی شفاف می‌شود.

وی در مورداستفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت؛ ۲۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان در ۹ماهه امسال پرداخت شده است.


http://www.madannews.com/Fa/News/629708/پرداخت 782 همت تسهیلات به بخش صنعت و معدن
بستن   چاپ