حمیدیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:
تعریف یک برنامه جامع در حوزه معدنکاری توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
يکشنبه 25 دي 1401 - 12:45:41

به گزارش معدن نیوز -مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: در حوزه اکتشافات با نگاه به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مشاهده می‌کنیم که این شرکت با بیش از ۵۰ سال سابقه قدیمی‌ترین شرکت معدنی در حوزه آهن ایران است.

حمیدیان افزود: انتظاری که از این شرکت وجود دارد شاید بیش از حدو اندازه‌ای باشد که در آن قرار دارد. پس از واکاوی به این نتیجه می‌رسیم که شاید یکی از دلایل این است که از یک برهه‌ای یک جذابیتی در تکمیل زنجیره فولاد به وجود آمد و طبیعتا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای تکمیل زنجیره فولاد به سمت کارخانه کنسانتره، گندله و در ادامه مابقی زنجیره که اسفنجی و خطوط می‌باشد، رفته است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان کرد: در این مسیر به این نتیجه رسیدیم که بعضا اهمیت معدنکاری آن گونه که شایسته و بایسته است دیده نشده و این موضوع تنها منحصر به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیست و شاید در کل کشور این مساله را داشتیم و به مقدار نیازی که وجود دارد معدنکاری انجام شده است.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد آن هستیم که در برخی از زمینه‌ها ما با کمبود خوراک و مواد اولیه مواجه هستیم.

به گفته‌ی حمیدیان، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران یک برنامه جامع در حوزه معدنکاری تعریف کرده و یک شرکت تخصصی نیز در این حوزه تاسیس کرده است. همچنین دستگاه‌های اکتشافی جدید نیز توسط این شرکت خریداری شده است. معتقدیم که در بلوک مرکزی ایران باید یک کار گسترده و یک انقلاب معدنی اتفاق بیافتد تا ما بتوانیم در مسیر توسعه هم برای مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی و هم سایر فعالین صنعت فولاد نقش خودمان را ایفا کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان کرد: طی مشارکت با صاحبان معادن به تفاهم‌های خوبی دست یافتیم که انشااله به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. در حوزه عملیاتی نیز شرکت اکتشافی مجموعه فعال شده است و هم علاوه بر ظرفیت خودمان با پیمانکارهای فعال منطقه و صنعت مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم یک سرعت و شتاب جدی‌تری به حوزه فعالیت‌های معدنی دهیم.

در ذیل می‌توانید این گفت‌و گوی تصویری را مشاهده کنید.

 


http://www.madannews.com/Fa/News/629653/تعریف یک برنامه جامع در حوزه معدنکاری توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
بستن   چاپ