صادرکنندگان برتر تهرانی معرفی می‌شوند
شنبه 17 دي 1401 - 15:26:57
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -اتاق بازرگانی تهران از برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر این استان در ۱۹ دی ماه امسال خبر داد.

معاون توسعه خدمات کسب‌وکار اتاق تهران از برگزاری مراسم  معرفی و تقدیر از صادرکنندگان برتر استان تهران در روز دوشنبه، ۱۹ دی ماه خبر داد.

هومن حاجی‌پور با اشاره به واگذاری فرآیند انتخاب و برگزاری مراسم  تقدیر از صادرکنندگان نمونه به اتاق تهران برای ششمین سال متوالی عنوان کرد که از حدود سه ماه پیش، فرآیندهای اجرایی این ارزیابی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

رئیس دبیرخانه اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران توضیح داد: روند اجرایی این فرایند در اتاق نیز چنین بود که ابتدا کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه طبق آیین‌نامه شکل گرفت و پس از آن با تعیین معیارهای ارزیابی انتخاب صادرکننده، تعیین گروه‌های کالایی و تعیین کف صادراتی برای هر کدام از گروه‌ها کار بررسی پرونده‌ها آغاز شد. همچنین امکان حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در دبیرخانه با دسترسی به پرونده‌ها نیز فراهم بود.

 او در ادامه از بهینه شدن معیارهای ارزیابی برای شکل‌گیری رقابتی معنادار و تخصصی سخن گفت و افزود: در نهایت نتایج بررسی‌های کارشناسی در کارگروه مطرح شده و کارگروه نیز نظر نهایی خود را اعلام می‌کند و بدین ترتیب، نمایندگان نهادهایی چون بانک مرکزی، گمرک و استاندارد نیز از از منظر این نهادها نظرات خود را اعلام می‌کنند.

حاجی پور با بیان اینکه فرآیند اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران با ثبت‌نام ۸۴ شرکت آغاز شد، افزود: از این میان ۴۷ مشارکت‌کننده مدارک خود را به طور کامل ارسال کردند که مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه خدمات کسب‌وکار اتاق تهران در ادامه به برگزاری آیین معرفی صادرکنندگان استانی در روز دوشنبه، ۱۹ دی ماه و در هتل ارم اشاره کرد و گفت: در این رویداد، پذیرای میهمانان و مقامات مسئول از استانداری تهران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صمت استان، اتاق بازرگانی ایران و تهران، فعالان اقتصادی، نمایندگان تشکل‌ها، صادرکنندگان نمونه، خبرنگاران و اصحاب رسانه و سایر علاقمندان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه این رویداد از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با گزارش دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه آغاز می‌شود، افزود: در این مراسم از صادرکنندگان در سه رسته صادرکنندگان نمونه، ‌ پرچم‌داران صادرات و صادرکنندگان شایسته  تجلیل خواهد شد.


http://www.madannews.com/Fa/News/629523/صادرکنندگان برتر تهرانی معرفی می‌شوند
بستن   چاپ