جدیدی در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:
تشکیل کارگروه اجرایی تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان زمین‌شناسی
شنبه 5 آذر 1401 - 13:38:15

به گزارش معدن نیوز -رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در زمینه تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و کشف ذخایر معدنی در کشور فعالیت دارد. روند تولید اطلاعات پایه نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوین در برداشت، پردازش، تفسیر داده‌ها و خروجی‌سازی و تهیه نقشه‌های مختلف زمین‌شناسی و اکتشافی است. 

جدیدی افزود:‌ از سال گذشته طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی توسط این سازمان آغاز شده است که ابتدای این طرح از ابتدای مهرماه 1400 در استان خراسان جنوبی آغاز شد و سپس در استان کردستان و در حال حاضر در استان آذربایجان غربی طرح اجرا می‌شود.

به گفته‌ی وی با توجه به حجم و گستردگی این طرح برای تهیه طرح اطلاعات پایه نیازمند به روزآوری تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات برداشت و روش‌های جدیدی که در برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی عنوان کرد: ‌در این چرخه قطعا نیازمند تجربیات و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خواهیم بود. ابتدای امسال با توجه به نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" هدف ما ایجاد کارگروه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

جدیدی ادامه داد: البته در سنوات گذشته نیز این ارتباط و همکاری وجود داشت اما امسال به صورت کاملا هدفمند چند تفاهم‌نامه در حوزه اکتشاف، زمین‌شناسی، منشایابی و پایش مخاطرات طبیعی زمین با مجموعه‌ها دانش‌بنیان منعقد شده است. کارگروه تعامل با شرکت‌های داشن‌بنیان از اردیبهشت ماه سال‌جاری در این سازمان تشکیل شده است. جلسات فشرده‌ای نیز برگزار شده است که به نتایج خوبی برای تولید اطلاعات پایه جدید در کشور که مورد نیاز اکتشافات آینده در کشور است، دست یافتیم. 

وی افزود: این توفیق بسیار خوبی است و امیدواریم در ماه‌های آینده این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله قرارداد همکاری برسد و عملیاتی شود. 



http://www.madannews.com/Fa/News/628899/تشکیل کارگروه اجرایی تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان زمین‌شناسی
بستن   چاپ