سنگ آهن و ذغال سنگ

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تُن سنگ‌آهن صادراتی در بندر شهید رجایی

ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تُن سنگ‌آهن صادراتی در بندر شهید رجایی
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تُن سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تُن سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی خبر داد.

منصور خرمشکوه ضمن اشاره به بارگیری ۸۱ هزار تُنی سنگ آهن صادراتی یک فروند شناور در اسکله ۳۲ بندر شهید رجایی افزود: پیش از این ۱۰۰ هزار تُن سنگ آهن در این بندر تخلیه شده است اما صادرات این میزان بارگیری سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: این کشتی که از ۲۳ اسفندماه در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، کمتر از یک هفته از بندر شهید رجایی خارج می‌شود.

پنج کشتی حامل کالای اساسی در انتظار پهلودهی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری تعداد کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس را پنج فروند کشتی شامل گندم و جو با مجموع تناژ ۳۲۶ هزار و ۲۷۹ تن اعلام کرد.

خرمشکوه گفت: از این تعداد چهار فروند کشتی گندم به مجموع تناژ ۲۸۰ هزار و ۱۳۹ تن و یک فروند کشتی ذرت به مجموع تناژ ۵۳ هزار و ۱۴۰ تن است که به محض تکمیل اسناد گمرکی پهلودهی می‌شوند.

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۸۷ تن کالای اساسی توسط ۵۵ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین کالاها مربوط به ۲۵ فروند کشتی گندم به مجموع تناژ ۳۰۱ هزار تن و ۹ کشتی روغن شامل ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تن بوده است.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد