رویدادها و گزارش های ویژه

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد زرند ایرانیان

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد زرند ایرانیان
پایگاه خبری معدن نیوز -محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه، ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ به شهر کرمان سفر نمود، ایشان پس از عزیمت به سمت شهرستان زرند، وارد مجتمع فولاد زرند ایرانیان شد و ضمن بازدید از واحدهای مختلف این کارخانه از نزدیک در جریان عملکرد و فعالیت های آن قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح  روز جمعه، 26 اسفندماه 1401 به شهر کرمان سفر نمود، ایشان پس از عزیمت به سمت شهرستان زرند، وارد مجتمع فولاد زرند ایرانیان شد و ضمن بازدید از واحدهای مختلف این کارخانه از نزدیک در جریان عملکرد و فعالیت های آن قرار گرفت.

قالیباف پس از بازدید از شرکت فولاد زرند با بیان اینکه ‌‌توفیقی بود که در جمعه پایان سال به استان کرمان سفر کنم و توفیق زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی و دیگر شهدا نصیب‌مان شد، اظهار داشت: فولاد در کشور‌مان یکی از صنایع مهم صادراتی و پیشرفته است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت معادن در کشور و جلوگیری از صادرات مواد معدنی به صورت خام و خام‌فروشی این محصولات در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس است.

وی با اشاره به اینکه معادن و ظرفیت‌های معدنی ‌کشورمان یکی از فرصت‌های بزرگ برای توسعه است، ‌‌تاکید کرد: این ظرفیت عظیم برای کشور ما مهم‌تر از ظرفیت نفت و گاز است.

محمد باقر قالیباف روز جمعه همچنین در نشست شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان در شمال استان کرمان که در سالن مجتمع کک سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان برگزار شد شرکت کرد.

وی در این نشست تصریح کرد:  اگر باور این باشد که از ساختار اداری بالا اتفاقی بیفتد، عمرتان را از دست دادید؛ یک مدیر امین و قوی برای کار کردن هیچ محدودیتی ندارد و هیچ بهانه و حجتی نیست که نخواهید کار کنید.

در ادامه علی‌اصغر پورمند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نیز برای دقایقی در این نشست سخنرانی فرمودند.

پورمند با بیان اینکه پیوست فرهنگی ما ساختن کشور در امتداد دفاع مقدس است، اظهار داشت: رفاه مردم ایران پاسداشت خون شهدا است.

وی با بیان اینکه ثروت آفرینی با تعریف انباشت فرصت‌ها را پیگیری می‌کنیم تا از این ظرفیت خلق ارزش شود، گفت: در سالهایی که همه به اتفاق میگفتند معدن جلال آباد به دلیل عیار پایین کارایی ندارد ما ایستادیم و در این معدن اکتشاف کردیم.نهایتا همان معدن جلال آباد در یک زنجیره کامل به شمش فولاد تبدیل میشود و این یعنی ثروت آفرینی. ثروت آفرینی مبتنی است بر مولفه هایی که ساختار یافته نیست.

مدیرعامل شرکت میدکو با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران بسیار حساس هستیم گفت: ما در میدکو اعتقاد داریم که مدیریت یک حرفه بوده و مبتنی بر مولفه‌های ساختاریافته است.

وی افزود: به همین دلیل ما در میدکو در انتخاب مدیران به مولفه اعتماد که شامل صلاحیت، دانش و تخصص و خیرخواهی است توجه داریم.

پورمند با اشاره به اینکه مدیر ما باید تواضع فردی، تخصص و مدیریت جهادی داشته باشد، افزود: مدیریت جهادی یعنی صاحب کار باید بالای سر کار باشد و اگر مدیر نباشد آجر روی آجر بند نمی‌شود.

ده میلیون نفر در کشور سرنوشتشان به میدکو گره خورده است
 
وی با بیان اینکه میانگین سنی کارکنان ما 33 سال است، ادامه داد: 20 هزار نفر شاغل در مجموعه شرکت میدکو داریم و 400 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در مجموعه میدکو اشتغال دارند. همچنین 1.5 میلیون نفر سپرده گذار داریم و با احتساب خانواده این افراد می‌توان گفت در واقع ده میلیون نفر در کشور سرنوشتشان به میدکو گره خورده است.

پورمند با اشاره به اینکه پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری میدکو‌ در طی 14 سال بوده و 40 پروژه طی تنها 14 سال به اتمام رسیده است، بیان کرد: از روز اول کشور تحریم بود و هر روز این تحریم‌ها بیشتر شد اما با مدیریت حرفه‌ای در هر شرایطی از جمله تحریم کار خود را انجام دادیم و موفق هم شدیم.

وی با بیان اینکه 40 پروژه بزرگ شرکت میدکو‌ در شرایط سخت تحریم به بهره‌برداری رسیده است که تنها یکی از آنها فولاد زرند ایرانیان است، افزود: فولاد، مس و منیزیم سه فلز مورد استفاده در کارخانه های میدکو است که هر سه محصول برای کشور استراتژیک محسوب میشود.

پورمند در ادامه با تاکید بر اینکه شعار میدکو ( توسعه ما از معدن آغاز می‌شود) بوده گفت: در نتیجه هر کجا که معدن باشد همان جا نیز صنعت مربوطه را راه می‌اندازیم. به طور مثال سیلیس و دولومیت در همدان است و ما نیز صنعت مربوطه را در همان نقطه راه انداخته ایم.

مدیرعامل میدکو در پایان با اشاره به آمارهای مربوط به تولید ناخالص جهانی گفت: هر کشوری روی مس و آهن سرمایه گذاری کند در مسیر این تولید ناخالص جهت درستی رفته و به همین دلیل نیز از 14 سال پیش ما در میدکو از آهن و مس شروع کرده و الان نیز به سمت سایر فلزات رفته‌ایم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد