اخبار استان ها

استاندار خبر داد:

جذب ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش معادن آذربایجان غربی

جذب ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش معادن آذربایجان غربی
پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش معدن پیشران رشد اقتصادی این استان در سال‌جاری در نظر گرفته شده بود، گفت: امسال موفقیت‌های خوبی در جذب سرمایه داشتیم و ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در این بخش جذب شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش معدن پیشران رشد اقتصادی این استان در سال‌جاری در نظر گرفته شده بود، گفت: امسال موفقیت‌های خوبی در جذب سرمایه داشتیم و ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در این بخش جذب شد.

محمدصادق معتمدیان ۱۸ اسفندماه در جلسه شورای معادن آذربایجان غربی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها، توجه ویژه‌ای به بخش معدن در استان صورت گرفته و میزان رشد اقتصادی پیش بینی شده این بخش در سال جاری ۹ درصد است.

وی اضافه کرد: در همین راستا با اهتمام ویژه‌ای که در توسعه بخش معدن صورت گرفته، اقدامات خوبی انجام شده که سابقه نداشته است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته که دولت در حوزه اکتشافات به این گستردگی وارد شود، ادامه داد: در سال جاری شاهد شروع مطالعات گسترده اکتشافی در جنوب استان بودیم که سومین کار مطالعاتی کشور با این حجم است.

معتمدیان اظهار کرد: این اکتشافات که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک به سرانجام برسد، زمینه فراخوان برای توسعه معدنی استان و اجرای طرح‌های استخراجی با ارزش افزوده خوب خواهد بود.

وی یادآور شد: در صدد هستیم که سال آینده نیز مطالعات مربوط به ظرفیت‌های معدنی شمال آذربایجان غربی توسط ایمیدرو انجام شود.

معتمدیان با اشاره به وجود برخی موانعی در مسیر توسعه بخش معدن در سال های گذشته گفت: این موانع در حوزه‌های مختلف رفع شده که البته در چارچوب مسایل زیست محیطی و صیانت از منابع طبیعی بوده است.

استاندار آذربایجان غربی بر معرفی ظرفیت‌های معدنی استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا باید همایشی با حضور همه سرمایه گذاران و فعالان در داخل استان و کشور برگزار شود که انجام مقدمات آن ضروری است.

معتمدیان میزان ظرفیت بخش معادن را در صورت انجام همه ضرورت‌های آن قابل توجه دانست و اضافه کرد: البته در کنار استخراج مواد معدنی باید به فکر فرآوری آنها باشیم و نباید اجازه دهیم که سنگ‌های خام معدنی از استان خارج شود بلکه با فرآوری، ضمن اشتغالزایی، ارزش افزوده خوبی هم نصیب استان می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی صاحب یکی از ذخایر بزرگ تیتانیوم است، گفت: در گذشته روی این امر سرمایه گذاری نشده بود ولی اکنون مقدمات سرمایه گذاری در این بخش فراهم شده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه متاسفانه فعالیت‌های معدنی آسیب‌هایی هم در حوزه‌های مختلف دارند، افزود: باید این آسیب‌ها به صورت دقیق شناسایی شده و مدیران معدن هم به مسوولیت های اجتماعی خود در این بخش عمل کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مناطق کم برخوردار استان از جمله تکاب، شاهین دژ و چالدران از جمله مناطق غنی معدنی هستند، تاکید کرد: باید از ظرفیت معادن برای توسعه این مناطق بیشترین استفاده را برد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد