اخبار استان ها

طی 11 ماه سال جاری انجام شد؛

بهره‌برداری از ۴۲ معدن جدید در آذربایجان غربی

بهره‌برداری از ۴۲ معدن جدید در آذربایجان غربی
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:طی ۱۱ ماهه امسال ۴۲ معدن در استان با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شده اند که با بهره برداری از این معادن میزان استخراج انواع مواد معدنی در استان افزایش یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:طی ۱۱ ماهه امسال ۴۲ معدن در استان با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شده اند که با بهره برداری از این معادن میزان استخراج انواع مواد معدنی در استان افزایش یافته است.

عبدالحمید سرتیپی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال ۴۲ معدن جدید با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۹۲۰ هزارتن انواع مواد معدنی با ذخیره قطعی ۵۲ میلیون و ۹۹۳ هزار تن به بهره برداری رسیده اند که جهت بهره برداری از این معادن یک هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۲۵۳ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

سرتیپی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده ۳۳ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های جدید معدنی در استان صادر شده است همچنین ۲۳ محدوده اکتشافی موجود در استان در مراحل پایان اکتشافی قرار دارند که موفق به اخذ گواهی کشف شده اند که در صورت تکمیل مراحل اکتشاف پایانی به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۴۲ معدن با پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تن و استخراج سالانه ۱۸ میلیون و ۴۵۶ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است. 

وی ادامه داد: در معادن استان برای ۵ هزار و ۳۷۷ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده است.

سرتیپی اضافه کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر دارای ۲۳۵ محدوده اکتشافی معتبر و ۳۳ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۹۶ میلیون و ۸۳۲ هزار تن انواع مواد معدنی است. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد