گفتگو، یادداشت و نشست خبری

در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح شد:

شراکت کلید استفاده حداکثری از ظرفیت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان است

شراکت کلید استفاده حداکثری از ظرفیت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان است
پایگاه خبری معدن نیوز -یحیی پالیزدار دبیر جشنواره و مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه MSTID در ابتدای جشنواره و‌ در خصوص چالش‌های پیش روی راه اندازی اکوسیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر گفت: افزایش ریسک راه اندازی‌ها به دلیل محدودیت خریداران و علاقه‌مندان و همچنین نبود اطمینان دو طرفه در مقوله دانش بنیان میان شرکت‌های کوچک و فولاد مبارکه از مشکلات شروع به کار این اکوسیستم بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -یحیی پالیزدار دبیر جشنواره و مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه MSTID در ابتدای جشنواره و‌ در خصوص چالش‌های پیش روی راه اندازی اکوسیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر گفت: افزایش ریسک راه اندازی‌ها به دلیل محدودیت خریداران و علاقه‌مندان و همچنین نبود اطمینان دو طرفه در مقوله دانش بنیان میان شرکت‌های کوچک و فولاد مبارکه از مشکلات شروع به کار این اکوسیستم بود.

وی در ادامه گفت: ما در دو اساس کار انجام می‌دهیم. ابتدا نیازهای داخل گروه و همچنین نیازمندی‌های خارج از گروه بررسی می‌شود و پس از آن سوژه‌های بررسی شده در کارگروه سرمایه‌گذاری به بحث گذاشته می‌شود. یکی از نکات مثبت در این کارگروه نیز زمان کوتاه حدودا یک تا دو ماه برای اختصاص امکانات و سرمایه است.

بنا به اعلام مدیرعامل فولاد مبارکه و همچنین دکتر پالیزدار، نیم درصد از درآمدهای فولاد مبارکه به کمیته سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر اختصاص می یابد که موجب تزریق پول واقعی به مقوله دانش بنیان می شود.

دبیر جشنواره بیان کرد: بر اساس دستور دکتر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تمامی مدیران این شرکت ملزم به شرکت در نمایشگاه و حضور در جلسات با شرکت های مدعو در نمایشگاه هستند.

پالیزدار در ادامه و طی مصاحبه‌ای اختصاصی با معدن‌نیوز در خصوص تداوم فعالیت‌های اینچنینی و نگرانی‌ها در خصوص پایدار نبودن حمایت ها از شرکت های دانش بنیان گفت: فعالیت فولاد مبارکه در خصوص اینگونه حمایت‌ها مربوط به دوسال قبل بوده و طی اسنادی که در سال ۹۹ جمع‌آوری شد بر لزوم فعالیت های اینچنینی تاکید شد.

به گفته وی طبیعتا شعار سال می‌تواند فعالیت‌های اینچنینی را تقویت کند و کرده اما حرکت فولاد مبارکه فی‌البداهه نیست و در راستای اقدامات قبلی این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه MSTID با عنوان این موضوع که فولاد مبارکه از پیش هم بزرگترین خریدار شرکت‌های دانش بنیان بوده و حدود ۶ هزار میلیارد تومان خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید به ثبت رسانده گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که برای استفاده از ظرفیت حداکثری باید به سمت شراکت نیز حرکت کنیم. شراکت موجب تداوم سرمایه‌گذاری و حرکت پایدار در مسیر دانش بنیان می‌شود. در کل روش و رویکرد فولاد مبارکه به گونه‌ایست که تداوم و پایداری را در دل خود جای داده البته که باید به این موضوع توجه شود که رویکرد با رویکرد می تواند متفاوت باشد.

وی در خصوص نگرانی شرکت‌های کوچک و دانش بنیان برای شراکت و همکاری با فولاد مبارکه گفت: طبیعتا هر نوع شراکت و خرید فروش نگرانی خود را دارد و فولاد مبارکه با استفاده از متدهای روز دنیا به دنبال تضمین شراکت و سرمایه‌گذاری خود است تا به یک مدل پایدار برسد.

پالیزدار در پاسخ به پرسش خبرنگار معدن‌نیوز در خصوص صادرات تکنولوژی در صورت تداوم فعالیت و حمایت از دانش‌بنیان‌ها گفت: بدون هیچگونه اغراق فولاد مبارکه هم اکنون هم در حال فعالیت‌های اینچنینی است و تداوم و تقویت این مورد نیز نیاز به فعالیت درست و همکاری با افراد مناسب است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد